1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. حمل خودرو با جرثقیل در حضور راننده ممنوع!

حمل خودرو با جرثقیل در حضور راننده ممنوع!

10 بهمن 1400
  • 1

شاید تا بحال برایتان پیش آمده باشد که به سراغ خودروی خود که در کنار خیابان پارک کرده بودید بروید و ببینید خبری از آن نیست! این موضوع به خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران بیشتر اتفاق می افتد...، در این شرایط احتمالا کمی پرس و جو می کنید و متوجه می شوید خودرویتان به دلیل پارک کردن در محل نا مناسب، توسط پلیس راهور به پارکینگ منتقل شده!

اما اگر شانس با شما یار باشد و کمی زودتر برسید چطور؟ در این صورت ممکن است با اتومبیل معلق بین زمین و هوا مواجه شوید که قرار است روی خودروبر پلیس منتقل شود! در این شرایط قانون به شما این اجازه را می دهد تا از انتقال خودرو جلوگیری کنید! طبق تبصره ۲ماده ۱۳قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به این موضوع اشاره دارد؛«در کلیه موارد، اگر قبل از حمل یا حین حمل آن، مالک خودرو حاضر شود، مأموران مکلفند ضمن صدور قبض جریمه، خودرو را به وی تحویل نمایند.»

در این صورت، اول آرامش خود را حفظ کنید و بعد از مأموران محترم نیروی انتظامی بخواهید اتومبیل را به شما تحویل دهند.

یادتان باشد مأمور نیروی انتظامی، حق ندارد به بهانه اینکه بالابر (جرثقیل) خودرو را بلند کرده است، ماشین‌تان را تحویل ندهد یا هزینه بالابر را مطالبه کند.

البته این درصورتی است که خودروی شما به‌دلیل حمل موادمخدر یا مشروبات الکلی توقیف نشده باشد، زیرا درصورتی که در اتومبیل، مشروبات الکلی بالای ۲۰ لیتر یا موادمخدر وجود داشته باشد، پلیس ملزم به توقیف وسیله نقلیه است و شامل این موضوع نخواهد بود.



نظرات

  • عبدالله عبدالله (10 بهمن 1400 ساعت 10:39)

    "مشروبات الکلی بالای ۲۰ لیتر"!!! را یارو از کجاش درآورده؟