1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دایملر با تغییر نام تجاری خود به مرسدس بنز، به دنبال ارزش گذاری بازار سهام مشابه تسلا است

دایملر با تغییر نام تجاری خود به مرسدس بنز، به دنبال ارزش گذاری بازار سهام مشابه تسلا است

12 بهمن 1400
  • 0

مدیرعامل دایملر، اولا کِلنیوس (Ola Kallenius)، با تغییر جهت این سازنده خودروهای لوکس به سمت تولید خودروهای الکتریکی مملو از گجت‌های دیجیتال، با تغییر برند، به دنبال افزایش ارزش‌گذاری آن است.

پس از مستقل شدن واحد کامیون دایملر در دسامبر، این خودروساز در روز یکم فوریه نام خود را به مرسدس بنز تغییر خواهد داد تا نشان دهند که آماده پاسخ به الزامات جدید ناشی از تحول صنعت خودرو است. مرسدس همچنین قصد دارد که در سال جاری در تمام بخش ها برای رقابت با تسلا، مدل های باتری دار خود را به بازار عرضه کند.

benz-ev.jpeg

کلنیوس روز جمعه به خبرنگاران گفت: «ما یک شانس واقعی برای افزایش چند برابری ارزش داریم». جا دارد اشاره کنیم که ارزش این شرکت در ۱۲ ماه گذشته با افزایش حدود 40 درصدی به 82.4 میلیارد دلار رسیده است. کلنیوس به ارزش‌گذاری‌های بالاتر مربوط به سایر سهام های لوکس و فناوری اشاره کرد و گفت: «اگر بتوانیم جریان نقدی و ضرایب کلیدی سهم خود را افزایش دهیم، پتانسیل زیادی در سهام مرسدس بنز وجود دارد».

خودروسازان سنتی از جمله فولکس واگن نیز با وجود اینکه شروع به تولید خودروهای برقی کرده‌اند، در تلاش هستند تا اعتبارات خود را افزایش دهند. کمبود اعتبار از سوی بازارهای سرمایه، خودروسازان را برای رقابت با رقبای جدیدی مانند اپل و تسلا با قدرت مالی برتر، در مضیقه قرار داده است.

 

تعقیب تسلا

تام نارایان، تحلیلگر خودروی اروپایی در RBC Capital Markets گفت: «سرمایه‌گذاران می‌توانند مرسدس بنز را به‌عنوان یک لوسید موتورز یا تسلا ببینند و به آن اعتبار یک شرکت تولید کننده خودروی برقی را در ذهن خود بدهند. این در حالی است که لوسید و تسلا با تولید ۱۰۰ درصدی خودروی برقی کار خود را شروع کرده اند، اما مرسدس بنز، باید تجارت فعلی خود یعنی تولید خودروهای با موتور احتراق داخلی را به تولید خودروهای برقی تغییر دهد.

دانیل شوارتز، مدیر شرکت اشتیفل (Stifel)، گفت که ارزش گذاری سهام ها این دیدگاه را منعکس می کند که برندهای آلمانی در حالت تدافعی و مجبور به محافظت از سهم خود در بازار هستند. او گفت: «ارزش‌گذاری تسلا بر این فرض استوار است که تسلا سهم بازار را از تولیدکنندگان آلمانی که پتانسیل رشد درآمد متقابلی ندارند، خواهد گرفت».

کلنیوس در حال تغییر ساختار مرسدس برای تمرکز بر تولید خودروهای خودران سطح بالا با هدف افزایش درآمد است و این در شرایطی اتفاق می افتد که این شرکت میلیاردها دلار در فناوری های جدید سرمایه‌گذاری می کند.

دایملر در سه ماهه سوم سال 2021 به دلیل کمبود تراشه، با مشکلات تولید گسترده ای مواجه شد. با این اینکه فروش این خودروساز در سه ماهه پایانی سال تا حدودی بهبود یافت، اما از واگذاری مقام اول فروش خودروهای لوکس برای اولین بار از سال 2015 به رقیب دیرینه یعنی BMW اتفاق تلخی برای این شرکت بود.

mercedes-benz-truck-concept.jpg

مستقل شدن بخش کامیون های دایملر از بخش اصلی، به بیش از یک قرن فعالیت تجاری زیر یک سقف این دو پایان داد. این تغییر جدیدترین تغییر در یک رشته تغییرات ساختاری برای خودروسازی است که حیات خود را به عنوان دایملر - بنز در سال 1926 آغاز کرد. نام تجاری مرسدس - دختر بنیانگذار بنز - به طور رسمی توسط دایملر در سال 1902 پذیرفته شد.

منبع اتونیوز


نظرات