1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قبول مسئولیت بیکیفیتی خودروهای داخلی توسط وزیر صمت!

قبول مسئولیت بیکیفیتی خودروهای داخلی توسط وزیر صمت!

12 بهمن 1400
  • 1

با گذشت کمتر از یکروز از گلایه رهبر انقلاب از کیفیت پایین خودروهای داخلی، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت در یک برنامه تلویزیونی از تهیه سند راهبردی صنعت خودرو خبر داد و گفت تذکر مقام معظم رهبری درباره کیفیت نازل خودروهای داخلی به جاست و ما به عنوان وزارت صمت این مسئولیت را می‌پذیریم.

وزیر صنعت معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران در یک برنامه تلویزیونی که درباره کیفیت خودروها پخش می شد؛ از تدوین پیش نویس برنامه راهبردی صنعت خودرو خبر داد و اعلام کرد: وزارت صمت منتظر دریافت نظرها برای نهایی کردن این پیش نویس است؛ به طور کلی ۷۰ درصد کیفیت خودروها به کیفیت قطعه و ۳۰ درصد دیگر به مونتاژ و تولید نهایی بستگی دارد، اما روابط نادرست خودروساز با قطعه سازان می تواند باعث کاهش کیفیت قطعات شود، به این صورت که اگر خودرو ساز به موقع پول قطعه ساز را ندهد، قطعه ساز نیز برای جبران این زیان کیفیت قطعات را کاهش می‌دهد و خودرو ساز نیز، با هدف جلوگیری از خوابیدن خط تولید، همان قطعه بی‌کیفیت را استفاده می‌کند.

به گفته وزیر صمت یک خودروساز با ۸۰۰ قطعه‌ساز در تعامل است و اگر یک قطعه بی کیفیت باشد می تواند چندین بخش خودرو را دچار مشکل کند. اما اگر چند مجموعه ایجاد شود که قسمت‌های مختلف خودرو را با قطعات قطعه سازان مونتاژ کنند، منجر به افزایش کیفیت خودرو، کاهش قیمت و توزیع تحقیق و توسعه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این برنامه تاکید کرد که سازمان ملی استاندارد برای شماره گذاری خودروها ضوابط سخت گیرانه ای را برای خودروسازان قرار داده که آن‌ها نسبت به این ضوابط تعهد دارند.



نظرات

  • محمد بن ابراهیم محمد بن ابراهیم (12 بهمن 1400 ساعت 23:29)

    بسم الله الرحمن الرحیم

    شهامت یعنی این: اولین وزیر مستعفی.