1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ثبت رکورد جدید پورشه در گینس!

ثبت رکورد جدید پورشه در گینس!

14 بهمن 1400
  • 0

پورشه تایکان برقی با عبور از عرض سرزمین های ایالت متحده توانست رکورد کوتاه ترین مدت زمان لازم برای شارژ باتری خودروهای برقی در این مسیر را بشکند، تایکان برقی برای طی کردن فاصله لس آنجلس تا نیویورک تنها کمتر از 2.5 ساعت برای شارژ کردن باتری ها متوقف شد!

این خودرو با رانندگی وین گردس، طرفدار دو آتشه خودروهایر برقی مسافت بیش از 4 هزار و 500 کیلومتری غرب تا شرق آمریکا را طی کرد و برای این سفر تنها دو ساعت و 26 دقیقه و 48 ثانیه برای شارژ کردن باتری های خودرو در ایستگاه‌های شارژ خودرو توقف کرد. رکورد جدید تایکان از حد نصاب قبلی 3 برابر بهتر و از بهترین رکورد تسلا مدل S نیز 5 برابر بهتر است.

این سفر پر ماجرا ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ به پایان رسید، اما موسسه رکوردهای جهانی گینس اخیرا پس از بررسی ابعاد مختلف موضوع، آن را به رسمیت شناخت.

F3HpYT5VR47LO0QRo4nV3UzdX0XcI135JOt2vNza.jpeg

راننده این تایکان وین گردس می‌گوید: «مایه افتخار من است، و راستش را بخواهید، اندکی هم تعجب کردم که حدنصابی جدید با چنین فاصله‌ای ثبت شده است. عملکرد تایکان از حد انتظار هم بالاتر بود. عملکرد، راحتی و شتاب گیری این خودرو عالی بود، اما ویژگی برجسته آن علاوه بر ظرفیت شارژ، کارایی آن بود.»

جالب است بدانید هزینه کل این سفر 4500 کیلومتری برای شارژ باتری در ایستگاه‌های شارژ فقط ۷۶ دلار و ۸۲ سنت شده است.

آقای گردس افزود: «امروز با این مبلغ ناچیز نمی‌توان با هیچ خودروی بنزینی یا گازوییلی عرض کشور را طی کرد، و من دارم با خودروی اسپرت عجیب و کارآمدی رانندگی می‌کنم. به حداقل رساندن زمان انتظار در ایستگاه شارژ و به حداکثر رساندن مدت حرکت صاحب خودرو در جاده یا در مقصد، خصوصیتی است که فواید آن در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.»

این رکورد با استفاده از پورشه تایکان ۲۰۲۱ به دست آمده، اما فناوری‌های نوین باتری به زودی مدت شارژ و برد خودروهای برقی را به طور چشم‌گیری بهبود می‌دهند.

سال گذشته، مدل اصلاح شده خودروی تسلا و مجهز به باتری نسل آینده توانست فاصله بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر را با یک شارژ طی کند که حدود دو برابر برد عادی مدل استاندارد اس و اکثر خودروهای بنزینی تولید انبوه بود.

شرکت مرسدس هم قول داده است برد خودروهای نمونه EQXX ویژن خود را به ۹۶۵ کیلومتر برساند.



نظرات