1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه ثبت نام و فروش خودرو
  4. فروش سایپا
  5. اختلاف قیمت 70 میلیونی دوگانه سوزها از کارخانه تا بازار!

اختلاف قیمت 70 میلیونی دوگانه سوزها از کارخانه تا بازار!

15 بهمن 1400
  • 0

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت معدن و تجارت، تولید خودروهای دوگانه سوز در خودروسازان کشور با افت 50 درصدی مواجه شده است، در این شرایط، بازار خودروهای دوگانه سوز پر طرفدار با تنش های جدیدی مواجه شده است.

کاهش عرضه خودروهای دوگانه سوز، قیمت این خودروها را با نوساناتی مواجه کرده، جدیدترین آمار منتشر شده توسط وزارت صمت نشان می‌دهد خودروسازان کشور تولید محصولات دوگانه‌سوز خود را پایان دی ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به بازه زمانی سال گذشته، حدود ۵۰‌ درصد کاهش داده‌اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد، حمیدرضا حیدری در گفت و گویی می‌گوید: با کاهش عرضه، قیمت‌ها در بازار به صورت محسوسی افزایش یافته!

وی درباره قمیت خودروهای دوگانه ‌سوز افزود: پراید، پژو ۴۰۵ و سمند از جمله خودروهای دو گانه‌سوز پرطرفدار بازار هستند. سایپا اولی را دیگر تولید نمی‌کند و ایران خودرو نیز عرضه دو خودروی دیگر را کاهش داده‌. این موضوع، نوساناتی را در بازار ایجاد کرده است.

حیدری توضیح می‌دهد: به طور مثال اگر اختلاف قیمت کارخانه‌ و بازار این نوع خودروها تا پیش از کاهش شدید عرضه، حدود 10 میلیون تومان بود، این اختلاف اکنون به حدود 70 میلیون تومان هم رسیده است. به طور مثال پارس بنزینی 280 و پارس دوگانه سوز 350 میلیون تومان در بازار قیمت دارند.

این فعال صنفی افزود: تا زمانی که خودروسازان کشور به موقع به تعهدات خود عمل نکنند و تولیدات را به صورت قطره‌چکانی به خریداران تحویل دهند، قیمت‌ها با نوسان مواجه می‌شوند.
 

سایپا تولید محصولات دوگانه‌سوز را متوقف کرد

خودروسازان تا پایان دی در مجموع ۱۰‌هزار و ۱۴۹ دستگاه انواع محصول دوگانه‌سوز تولید کرده‌اند که در قیاس با تولید سال گذشته در همین بازه زمانی افت حدود ۵۰‌درصدی را نشان می‌دهد.

آنها تا پایان دی ۹۹ توانسته‌اند ۱۹‌هزار و ۹۱۹ دستگاه انواع خودروی سواری دوگانه‌سوز را تولید کنند.

سایپا تولید محصولات دوگانه‌سوز را در خطوط تولید خود متوقف کرده است. در نتیجه ایران‌خودرو به تنهایی بار تولید محصولات دوگانه‌سوز را به دوش می‌کشد.

از مجموع هفت خط تولید ایران‌خودرو، این شرکت خودروساز در شش سایت امکان تولید محصولات دوگانه‌سوز را دارد.

در همین حال قمیت خودروهای دوگانه‌ سوز افزایش یافته است.



نظرات