1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ریزش قیمت ها در بازار خودرو ادامه می یابد؟

ریزش قیمت ها در بازار خودرو ادامه می یابد؟

18 بهمن 1400
  • 2

 بازار خودرو که روز گذشته با انتشار اخبار مثبت از مذاکرات برجامی ریزش قیمت ها را تجربه کرده بود، امروز نرخ های پیشین را پس گرفت و خیلی زود قیمت ها به روال قبل باز گشتند تا تاثیر اخبار برجامی در این بازار ادامه دار نباشد. گزارشات میدانی از بازار خودرو نشان داد که برای مثال امروز قیمت سمند LX که هفته گذشته را با نوسانات شدید پشت سر گذاشته بود، با یک میلیون تومان کاهش نسبت به دیروز با قیمت 272 میلیون تومان معامله می شود.

پژو 206 تیپ دو هم که روز گذشته نسبت به اخبار برجامی واکنش خاصی نشان نداده بود، امروز افزایش قیمت را تجربه کرد و قیمت آن با یک میلیون تومان افزایش به 270 میلیون تومان رسید!

قیمت پژو پارس سال هم دیروز و امروز وضعیتی مشابه داشت و بی تفاوت از اخبار برجامی گذشت. این خودرو امروز هم بدون تغییر قیمت با قیمت 280 میلیون تومان معامله می شود.

پژو 206 تیپ پنج که دیروز کاهش قیمت 5 میلیون تومانی را تجربه کرد، به سرعت دوباره قیمت قبلی خود را پس گرفت و امروز با 5 میلیون تومان افزایش به 324 میلیون تومان رسید.

خودروی دنا معمولی هم که هفته گذشته مدام افزایش قیمت را تجربه کرده و 10 میلیون تومان ظرف یک هفته گران شده بود، امروز 3 میلیون تومان دیگر افزایش قیمت را تجربه کرد و به نرخ 369 میلیون تومان رسید.

دیروز بازار خودروهای سایپا به اخبار برجام واکنش مثبت نشان داد و بسیاری از مدل های این خودروساز ریزش قیمت را تجربه کرد اما امروز برخی خودروهای سایپا قیمت های پیشین خود را پس گرفته اند. بهای پراید 11 که دیروز به 189 میلیون تومان عقبگرد کرده بود امروز با 3 میلیون تومان افزایش به 192 میلیون تومان رسید.

پراید 131 اما دیروز نسبت به اخبار بی تفاوت ماند و بدون تغییر قیمت با نرخ 173 میلیون تومان عرضه شد. در بازار امروز هم این خودرو همچنان با همان نرخ معامله می شود.

تیبا امروز یک میلیون تومان کاهش داشت و به قیمت 182 میلیون تومان خرید و فروش و تیبا دو پلاس هم همچنان با بهای 187 میلیون معامله می شود.

ساینا دنده‌ای اما که روز گذشته کاهش 17 میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده بود، 2 میلیون تومان دیگر کاهش قیمت داشت و با نرخ 194 میلیون تومان عرضه می شود.

این اتفاق درباره قیمت کوئیک دنده‌ای هم تجربه شد و در حالی که این خودرو با جهش ناگهانی قیمت به 217 میلیون تومان رسیده بود، نه تنها دیروز کاهش 21 میلیون تومانی را تجربه کرد که امروز هم یک میلیون تومان دیگر کاهش قیمت داشت و هم اکنون با نرخ 195 میلیون تومان عرضه می شود.



نظرات

  • سید خدا سید خدا (18 بهمن 1400 ساعت 10:23)

    لعنت خدا بر ذات کثیف و خونخوارتان
    از این وضعیت واقا خسته و درمانده شده ایم
    ی مقدار ب فکر مردم عادی و کارگران باشید ک یک خودرو شده تمام امال و آرزوهاشون
    از ماست ک بر ماست

  • علیرضا علیرضا (18 بهمن 1400 ساعت 09:54)

    بله قطعا قیمتها پایین خواهد آمد مخصوصا بعد از عید در سال ۱۴۰۱