1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تغییر قیمت لحظه ای قطعات یدکی خودرو

تغییر قیمت لحظه ای قطعات یدکی خودرو

19 بهمن 1400
  • 0

علیرضا نیک آئین با اشاره به اینکه نوسانات قیمت ارز  باعث شده تا قیمت قطعات یدکی نیز به صورت روزانه و حتی لحظه ای اعلام شود، گفت: قرار بود بر اساس مصوبه سازمان حمایت درج قیمت بر روی لنت و برخی از قطعات یدکی اعمال شود اما به دلیل عدم شرایط مناسب بازار و البته تنوع محصولات و نوسانات قیمتی اجرایی شدن این موضوع هنوز در هاله ای از ابهام است.

رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران  با بیان اینکه متأسفانه قیمت برخی از قطعات از به صورت لحظه ای اعلام می‌شوند و خبری از درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات نیست،  افزود: به عنوان نمونه میل لنگ، سیلندر و گیربکس قطعاتی هستند که قیمت آنها به صورت لحظه ای اعلام می شود.

وی با بیان اینکه باید برای قطعات یدکی نسخه مناسبی به کار گرفته شود، گفت:  کنترل و قیمت گذاری در این بخش منطقی نیست و حتی قانون درج قیمت تولید کننده بر روی کالا نیز نمی‌تواند دردی از بازار را دوا کند.

به گفته نیک آئین، در حال حاضر جو بازار به گونه ای است که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از محاسبات گمرکی قیمت قطعات وارداتی در آینده گران خواهد شد همین امر عاملی شده تا با وجود روند کاهشی قیمت ارز کسی تمایل به فروش زیاد نداشته باشد.

 

منبع تسنیم


نظرات