از رد درخواست تولید کوئید از سوی سایپا تا نظارت مستقیم رنو بر قیمت گذاری خودروهایش

17 خرداد 139510:30
3 دقیقه


از رد درخواست تولید کوئید از سوی سایپا تا نظارت مستقیم رنو بر قیمت گذاری خودروهایش

در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعت قطعه سازی ایران در مرکز طراحی و مهندسی رنو در فرانسه، اصحاب رسانه گفت و گویی با پیمان کارگر داشتند که نکات اصلی آن از نظرتان میگذرد

پیمان کار گر

• امسال ساندرو استپ وی و تندر فیس لیفت را به بازار عرضه می کنیم.

• از سرعت پیشرفت مذاکرات رضایت ندرم اما محدودیت هایی هم وجود دارد که باید در نظر گرفت.

• در قراردادهای جدید می خواهیم مدیریت تولید و مدیریت فروش و خدمات پس از فروش را در اختیار داشته باشیم.

• در یک سال اخیر دو دوره مذاکره با سایپا داشته ایم که دور اول آن بر سر خرید پارس خودرو بود که به نتیجه نرسید.

• بن رو یکی از گزینه های همکاری میان ما و سایپا است اما اگر به نتیجه نرسد بر روی گزینه های دیگر هم فکر می کنیم.

• در مرحله ارزش گذاری بن رو هستیم.

• فاز جدید قرار داد ما با سایپا جدای از فعالیت های فعلی است و فعالیت های فعلی برای تولید محصولات رنو در سایپا ادامه خواهد داشت.

• تولید روزانه ما در حال حاضر 400 دستگاه است که باید تا پایان سال به 800 دستگاه برسد.

• در سال 2016بیش از 30 هزار دستگاه خودرو تولید کرده ایم.

• کوئید را دو سال قبل برای تولید به سایپا پیشنهاد دادیم اما سایپا نپذیرفت و آن را به هند بردیم.

• برای کوئید در حال کار با ایران خودرو هستیم.

• ایران خودرو ساندرو را می خواست اما چون 206 را در خط تولید داشتند آن را به پارس خودرو دادیم تا مشتری از رقابت داخلی این دو خودرو ضرر نکند.

• داخلی سازی تندر 90 در حال حاضر 60 درصد است اما کارلوس گون بر روی 80 درصد تأکید دارد.

• تولید هر خودرو جدید نیاز به سرمایه گذاری 80 تا 150 میلیون یورویی دارد.

• تولید داستر را هم به ایران خودرو و هم به سایپا پیشنهاد دادیم اما نپذیرفتند.

• معاون ارشد مهندسی رنو به همراه تیمی از مهندسان ارشد این شرکت دو هفته دیگر به ایران می آیند.

• در مدل جدید همکاری با شرکای ایرانی قصد داریم روی قیمت گذاری محصولات نظارت کنیم تا خودروها با مناسب ترین قیمت به دست مشتریان برسد.

• در صورتی که لازم باشد همکاری با شریک سوم را بررسی می کنیم.

منبع: عصر خودرو