1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جریمه 17 میلیون دلاری مرسدس بنز توسط کره ای ها!

جریمه 17 میلیون دلاری مرسدس بنز توسط کره ای ها!

21 بهمن 1400
  • 2

نهاد کنترل کننده راستی آزمایی صنایع کره جنوبی دوشنبه گذشته اعلام کرد، واحد کره ای شرکت آلمانی اتومبیل سازی مرسدس بنز را به پرداخت جریمه ۲۰.۲ میلیارد وون معادل ۱۶.۹ میلیون دلار محکوم کرده است، این تصمیم به دنبال تخطی مرسدس بنز از قوانین انتشار تبلیغات کذب مربوط به خروج گاز از خودروهای دیزلی مسافری رخ داده است.

کمیسیون تجارت توسعه یافته کره (KFTC) در این خصوص اعلام کرد: مرسدس بنز با دستگاه های کاهش دهنده آلودگی که به شکل غیرقانونی روی محصولات خود نصب کرده، موجب می شود عملکرد آنها را در پایین ترین سطوح در شرایط معمولی رانندگی نسبت به زمانی که آزمایش های صدور گواهینامه صورت می گیرد، نشان دهد. این اتفاق در مجموع برای ۱۵ مدل از محصولات مرسدس بنز رخ داده است.

در همین رابطه کمیسیون تجارت توسعه یافته کره (KFTC) در بیانیه ای اعلام کرد: « اعمال تحریم بر روی شرکت شماره یک ماشین سازی وارداتی کشور برای ممانعت از خرید مشتریان به دلیل تبلیغات کذب و فریبنده ای که درباره نمایش کاهش گاز مصرفی حتی پس از رسوایی خودروهای دیزلی، کاری بیهوده است.»

کارخانه ماشین سازی آلمانی هم تبلیغات کذبی درباره مصرف خودروهایش که در پایین ترین سطح مصرف بودند و ۶ استاندارد «یورو» را در فاصله زمانی اوت ۲۰۱۳ تا دسامبر ۲۰۱۶ رعایت کرده اند، منتشر کرده است. 

شرکت مرسدس بنز تاکنون به این اظهارات پاسخی نداده است.

سال گذشته کمیسیون تجارت توسعه یافته کره (KFTC) جریمه و اقدامات دستوری تصحیح کننده ای را برای شرکت های «ای یو دی آی-ولکس واگن» کره، شرکت «نیسان موتور »، «استلانتیس» کره و «پورش ای جی» برای حوادث تقلبی تولید و مصرف مشابه با مورد کنونی وضع کرده بود. 



نظرات

  • جعفر تیموری جعفر تیموری (21 بهمن 1400 ساعت 23:19)

    اونها بخاطر تبلیغ دروغ جریمه میشن کشور ما خودروسازها را که کیسه هوا ندارن ولی بعنوان داشتن ۱۰میلیون گرانتر میدن جریمه نمی کنن.چون نمایندگان مجلس با شفاف سازی از مردم رای گرفتن و خودشون به عدم شفافیت اموال رای قاطع دادن.
    چنین نمایندگانی داریم.....

  • ماکسیمیلیان/یا ضامن آهو ماکسیمیلیان/یا ضامن آهو (21 بهمن 1400 ساعت 22:42)

    سلام و درود!
    بنده عضو جدید وب گاه هستم ، از سایت همسایه به دلیل محتوای به سایت شما کوچ کرده ام ، خدا را شکر به خوبی محتوا ها را کنترل میکنید و حتی نظارت بر روی تصاویر نمایه(پروفایل) دارید ؛
    انشالله روزهای خوبی را در این سایت خواهم داشت.
    در پناه حق ، یا علی????