1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نمایش قدیمی ترین ماشین ساخت «فردیناند پورشه» در موزه این برند

نمایش قدیمی ترین ماشین ساخت «فردیناند پورشه» در موزه این برند

25 بهمن 1400
  • 0

نام پورشه تصورات خاصی را برمی‌انگیزد؛ بیشتر، یک خودروی اسپورت با موتور تخت که در قسمت عقب خودرو نصب شده است. اما جدیدترین مورد نمایش داده شده در موزه این خودروساز هیچ کدام از این ویژگی ها را ندارد. در عوض، این وسیله چهار چرخ الکتریکی، یادگاری از سال 1898 با موتور نصب شده در وسط است.

اکنون این شرکت با افتخار، «درشکه اگار-لونر» (Egger-Lohner C.2 Phaeton)، که پورشه P1 نیز نامیده می شود، یا به عبارتی قدیمی ترین وسیله نقلیه بازمانده ای را که شخص فردیناند پورشه (نیازی به توضیح نیست، اما بنیانگذار برند پورشه!) روی آن کار کرده است، درست در ورودی موزه پورشه که به عنوان یک نمایشگاه دائمی فعالیت می کند، قرار داده است.

برنامه ریزی و آماده سازی این وسیله نقلیه برای نمایش بیش از یک سال طول انجامید و پورشه آن را «یکی از مهم ترین وسایل نقلیه این شرکت» می نامد. موتور الکتریکی آن با نام «هشت ضلعی»، به وسیله فردیناند پورشه توسعه داده شده بود. این موتور کمی جلوتر از محور عقب نصب می شد و چرخ های جلو درشکه را به جلو می‌راندند. ویژگی‌هایی که این درشکه را که 123 سال پیش در خیابان های وین می چرخید، بیشتر به یک وسیله نقلیه امروزی شبیه می‌کرد.

این موتور نام خود را از شکل هشت ضلعی خود گرفته است و حداکثر قدرتی معادل 2.9 اسب بخار به درشکه منتقل می کرد که برای رسیدن به سرعت 35 کیلومتر در ساعت کافی بود و باتری‌های «تودور» (Tudor) برد پیمایشی در حدود 79 کیلومتر برای آن فراهم می کردند.

پیشرانه این مدل که یک گام مهم در سابقه حرفه ای این مهندس افسانه ای در نظر گرفته می شود، آن را به خصوص به صنعت خودروسازی مدرن مرتبط می کند. برای تاکید بر همین موضوع، پورشه آن را در مقابل یک آینه بی نهایت قرار داده است تا طوری به نظر برسد که انگار در حال سفر از زمان گذشته به حال است. مجموعه‌ای از آینه‌ها و حلقه‌های ال‌ای‌دی در ترکیب با یک موسیقی پس زمینه کیهانی به آن جلوه سفر از طریق یک دریچه زمان را می‌دهند.

porche-p1-2.jpg

ایریس هاکر، متصدی نمایشگاه، در توضیح نمایش این وسیله می‌گوید: «بسیاری از بازدیدکنندگان هرگز خیال وجود چنین درشکه بدون اسبی را با پیشرانه الکتریکی نمی کرده اند. ما با نمایش آن بازدید کنندگان را به شگفتی فرو برده ایم. هر بازدیدکننده ای می تواند به لطف فناوری «آینه بی نهایت» که اولین بار است که مورد استفاده قرار می گیرد، به درون داستان شروع الکتریکی پورشه کشیده می شود.

porche-p1-3.jpg

گفته می شود این وسیله نقلیه، که تقریباً از هر گوشه موزه پورشه قابل مشاهده است، توجه زیادی را به خود، آن طور که شایسته آن است، جلب کرده است.



نظرات