1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. مدیرعامل ایرانخودرو: افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودروها

مدیرعامل ایرانخودرو: افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودروها

25 بهمن 1400
  • 13

دکتر مهدی خطیبی، در نشست با انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقای کیفیت محصولات، برنامه‌های موثری تهیه شده و در دست اجراست.

وی از برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت‌های تولید خبر داد و گفت: کاهش بهای تمام شده تولید نیز از دیگر برنامه‌های محوری است که مطابق با راهبرد وزارت صمت با جدیت دنبال خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تاکید کرد: برای کاهش قیمت تمام شده محصول و هزینه‌های سربار تولید، مسیری جز افزایش تولید نداریم و اگر مقیاس تولید بالا نباشد، به قیمت رقابتی دست نخواهیم یافت.

وی گفت: به منظور کاهش زیان تولید، تغییر تنوع و ترکیب تولید از خودروهای زیان‌ده به سمت خودروهای سودآور در دستور کار قرار دارد.

دکتر خطیبی با اشاره به این‌که گروه صنعتی ایران‌خودرو باید اقتصادی مدیریت شود، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی صنعت خودرو، نگاه فرهنگ غیرتولیدی و هزینه‌هایی است که بر این صنعت تحمیل می‌شود.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، اگر در صنعت خودرو و خودروسازی، مزیت نسبی نداریم، باید به دنبال خلق مزیت باشیم، در قطعه سازی این مزیت نسبی در تولید بسیاری از کالاها و قطعات وجود دارد. از این رو، می توانیم تبدیل به یکی از قطب‌های قطعه‌سازی در منطقه شویم.

وی با بیان این‌که تعامل ایران‌خودرو و قطعه‌سازان باید حرفه‌ای‌تر و کارآمدتر باشد، ارتباط سهل و کارآمد ساپکو با قطعه سازان را ضروری دانست.

خطیبی، با بیان این‌که همکاری با قطعه سازان را توسعه خواهیم داد، اظهار امیدواری کرد، دست در دست هم به سمت روزهای بهتر و سالی بدون زیان حرکت کنیم.

گفتنی است، در دیدار مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با قطعه‌سازان مهم‌ترین مسایل و مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی مطرح و راهکارهایی برای رفع آن مورد بررسی قرار گرفت.

منبع ایکوپرس


نظرات

  • Ali Ali (28 بهمن 1400 ساعت 21:20)

    برای برخورد با این مافیا اقتدار میخواهد چه کسی جرات دهرد؟

  • حمید حمید (27 بهمن 1400 ساعت 12:51)

    کاش ایران خودرو و سایپا آتش میگرفتند و یک شبه نابود میشدند که عمر 80 میلیون ایرانی را نابود کردند و آرزوی یک ماشین سواری را از مردم گرفتند و سالی 30000 کشته روی دست مردم گذاشتند

  • کاربر سایت کاربر سایت (27 بهمن 1400 ساعت 12:47)

    گل رفته یه گل دیگه اومده جاش!!!!
    فعلا بدنش داغه داره جفنگ میگه

  • مسعود مسعود (26 بهمن 1400 ساعت 19:32)

    دروغ میگویید. ماشین را در پارکینگ ها به گروگان میگیرید وتحویل نمیدهید زیر باران و آفتاب میماند تا با مجوز افزایش قیمت هر ماه پول بیشتری از صاحب بد بخت دریافت کنید . نمونه مورد، سورن پلاس آشغال در آذر ماه به صاحبش تحویل ندادید . با افزایش 18 درصد دی ماه مبلغ 37 میلیون تومان از مردم بیچاره دریافت کردید. لعنت.

  • تاسف تاسف (26 بهمن 1400 ساعت 15:30)

    "برای کاهش قیمت تمام شده محصول و هزینه‌های سربار تولید، مسیری جز افزایش تولید نداریم و اگر مقیاس تولید بالا نباشد، به قیمت رقابتی دست نخواهیم یافت."

    یعنی به هیچ عنوان نمیخوان نیروهای مازاد رو اخراج کنن و حقوق و مزایای آنچنانی کارمندای رده بالا و مدیران رو کم کنن، که هزینه های سربار کم بشه.
    و اینکه پول ملت رو بردن ونزولا و سوریه و... کارخانه زدن و قطعه دادن، ولی دریغ از تولید خوردو، از این پولهای حیف ومیل شده هم صحبتی به میان نمیاد.
    "به منظور کاهش زیان تولید، تغییر تنوع و ترکیب تولید از خودروهای زیان‌ده به سمت خودروهای سودآور در دستور کار قرار دارد."
    یعنی رانا پلاس، یک پلت فرم قدیمی با ظاهری جدید و قیمت چند برابری، همون کاری که سایپا با پراید کرد و تیبا و ساینا و کوییک و حتی شاهین هم از کنارش بیرون آورد با چند برابر قیمت(نگید شاهین با پراید فرق داره، وقتی موتور قدیمی پراید روش نصبه، نباید از متفاوت بودنش حرفی زد! پلت فرمش هم که معلوم نیست از کجا اومده ....)

    از ماست که بر ماست....
    خاک بر سر ملتی که تن به ذلت دادن و با هر قیمت و کیفیتی تو صف خرید خودرو هستن....

  • Ali Ali (26 بهمن 1400 ساعت 11:18)

    شما ۴۰ سال که دارید خودرو آشغال میزنی اسمشو داشتی خودرو ملی ۴۰ ساله تکرار کردی نیامدی ارتقا بدی الان شما باید بالاتر از بنز باشید نه خاک پای بنز پس لعنت بر شما دروغ به مردم نگید خودرو داخلی کو تا با تحریم از کارش نیاندازه پس فطرتها تا دیروز میگفتید ۹۵℅ تولید داخله پس چرا با تحریم تعطیل شد کثافتایی خاین شما به خون شهدا توهین و خیانت کردید

  • علی علی (26 بهمن 1400 ساعت 00:31)

    کیفیتی که بیش از 40 سال تغییر نکرده است در آینده نیز هرگز تغییر نخواهد کرد و این دروغی بیش نیست چرا که شرکتهای ایران خودرو و سایپا تبدیل به مافیای صنعتی بی رقیب شده اند که هر روز بر میزان نارضایتی مردم از محصولات بی کیفتشان افزوده شده است

  • حمید حمید (25 بهمن 1400 ساعت 23:40)

    همه اش حرف مفت و وعده های بدون عمل

  • vahid vahid (25 بهمن 1400 ساعت 23:27)

    تازه اومده چرت و پرت میگه.

  • محمد محمد (25 بهمن 1400 ساعت 22:11)

    تولید و فروش شما بیشتر است یا مدیران خودرو چرا اونا در عرض 10سال از ایکس 33قدیمی به تایگو 8رسیده اند و شما همچنان پژو 30سال پیش را درست میکنید خب شما نمی‌خواهید کاری انجام بدهید نه اینکه بلد نباشید خودتان عمدا اینجوری میکنید و گروه نه تویوتا نه بنز. نه هیوندا هیچکدام به اندازه شما فروش ندارند

  • خان خان (25 بهمن 1400 ساعت 20:58)

    فعلا که افزایش قیمت و کاهش کیفیت رو داریم می بینیم

  • Reza Reza (25 بهمن 1400 ساعت 20:23)

    همه ماشین ها از تاریخ ۱۳ دی به اینور فاکتور کردین ۳ تومن ۵ تومن دارین مالیات اضافه می گیرین ، ارزونی پیش کش

  • مخی مخی (25 بهمن 1400 ساعت 20:21)

    دروغ میگید!
    سالهاست که با انحصار خودرو سازی دارید مردم را تیغ می زنید و کلاه برداری و خیانت می کنید هر دو خودرو ساز در خون مردمی که در جاده ها پرپر می شوند مقصر اصلی هستید! شما هیچ کاری برای حل این مشکل نمی کنید چون منافع شما در همین مسیری است که دارید مردم را گول می زنید تنها راه حل این فساد مافیای خودرو منحل شدن این دو شرکت و آزاد شدن واردات خودرو خارجی است