1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. 5 خودروی پرفروش پاکستان کدام ها هستند؟

5 خودروی پرفروش پاکستان کدام ها هستند؟

27 بهمن 1400
  • 3

اگر برایتان جالب است که بدانید مردم کشور همسایه شرقی مان، یعنی پاکستان، بیشتر چه خودروهایی می خرند، در این نوشته فهرستی از پرفروش ترین خودروهای این کشور را در ماه اول سال نوی میلادی آورده ایم. امسال با عرضه چندین وسیله خودروی جدید و افزایش رقابت در این صنعت، سال پر رونقی برای بازار خودرو در پاکستان بوده است. البته لازم به ذکر است که با وجود ورود چندین خودروساز جدید به بازار، این لیست همچنان تحت سلطه سه خودروساز بزرگ این بازار، یعنی سوزوکی، تویوتا و هوندا باقی‌مانده است و خودروهای جدید از جمله کراس اوورهای تازه وارد هم نتوانسته لند در لیست پرفروش ترین خودروهای پاکستان قرار بگیرند.

 

۱. سوزوکی آلتو

سوزوکی آلتو، که تصویر آن را در ابتدای مقاله می بینید، با فروش 37720 دستگاه در سال قبل میلادی پرفروش‌ترین خودروی پاکستان در سال 2021 نام گرفته است. این خودرو به دلیل قیمت پایین تر، در دسترس بودن قطعات و خرید و فروش راحت، که فاکتور مهمی در این کشور هنگام تصمیم گیری برای خرید وسیله نقلیه است، محبوب اکثر خریداران است. لازم به ذکر است که این خودرو علی رغم شیوع ویروس کرونا نسبت به سال مالی قبل 22 درصد افزایش فروش داشته است.

بر اساس داده های انجمن سازندگان صنعت خودرو پاکستان، طی ماه اول میلادی سال 2022 نیز این خودرو همچنان صدرنشین فروش در پاکستان بوده و تعداد 3,864 دستگاه از این خودرو در بازار پاکستان فروخته شده است.

 

۲. تویوتا کرولا

هرچند که فقط قشر متوسط به بالای پاکستان قدرت خرید این خودرو را دارند شرکت تویوتا ایندوس موتور در ماه ژانویه موفق به فروش 3,435 دستگاه از این خودرو شده است که این رقم نسبت به ژانویه سال 2021، 1.8 درصد رشد را نشان می دهد.

toyota-corolla.jpg

۳. هوندا سیتی

شرکت هوندا با معرفی مدل جدید، محبوبیت زیادی در پاکستان پیدا کرده اما از زمان سفارش گذاری تا زمانی که خودرو به دست مشتری برسد به شش ماه وقت نیاز است. شرکت هوندا اطلس کارز در ماه ژانویه سال 2022 موفق به فروش 2,928 دستگاه هوندا سیتی شده است. مدل جدید هوندا سیتی، نسل پنجم این سدان پرفروش در پاکستان است.

honda-city.jpg

۴. تویوتا یاریس

این خودرو که دومین خودروی پرفروش سال 2021 پاکستان بوده است با دو پله سقوز در ماه ژانویه، به رده چهارم نزول کرده است. در دو ماه پایانی سال 2021 فروش کرولا و هوندا سیتی از یاریس پیشی گرفت. شرکت تویوتا ایندوس موتور در ماه اول سال 2022 موفق به فروش دو 2,093 دستگاه از این خودرو شده است.

yaris.jpg

۵. سوزوکی واگن آر

خودروی مورد علاقه تاکسی های اینترنتی اُوبر در پاکستان سوزوکی واگن آر است که خود را تا پنج تای اول بازار خودرو این کشور بالا کشیده است. شرکت »پاک سوزوکی موتور» در ماه اول سال 2022 میلادی موفق به فروش 1,537 دستگاه واگن آر شد.

suzuki-wagonr.jpg

از ژوئیه 2021 تا ژانویه 2022 تعداد خودروهای پلاک شده در پاکستان با رشد61 درصدی رو به رو شده است و در طول این هفت ماه بر اساس آمار انجمن سازندگان خودروی پاکستان، تعداد خودروهای فروخته شده از 97,469 دستگاه خودرو فروخته شده در دوره مشابه قبلی به 156,586 دستگاه رسیده است.



نظرات

  • ابوالفضل ابوالفضل (11 مهر 1402 ساعت 12:57)

    سوزوکی التو حکم دویست وشیش مارو داره اما اشغال وپرهزینه نیست

  • نیما نیما (27 بهمن 1400 ساعت 15:53)

    خودروهای پر فروش ایران را هم بگید!! پراید، پراید ، پراید

  • کاربر سایت کاربر سایت (27 بهمن 1400 ساعت 15:08)

    کاش قیمتشون رو هم میزدید
    ما که حسرت همه جای دنیا رو میخوریم
    پاکستان هم بهشون اضافه بشه