1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کره جنوبی تسلا را جریمه می کند

کره جنوبی تسلا را جریمه می کند

28 بهمن 1400
  • 0

کره جنوبی تصمیم گرفته شرکت خودروسازی تسلا که عمدتاً به تولید خودروهای برقی می‌پردازد را جریمه کند.

کمیسیون تجارت کره جنوبی تصمیم گرفته به دلیل آنچه اغراق تسلا یکی از بزرگترین خودروسازهای آمریکایی در بعد مسافت خودروهای خود نامیده، این شرکت را مشمول جریمه‌های خود قرار دهد.

این کمیسیون اعلام کرده تسلا مشخصات باتری‌های ماشین‌های برقی خود را نیز بیشتر از آن چیزی که توان دارند عنوان کرده است.

این نهاد نظارتی کره جنوبی در گزارشی که به شرکت تولیدکننده خودروهای برقی تسلا فرستاده عنوان کرده که برخی از مدل‌های این شرکت بعد مسافتشان به شدت کمتر از آن چیزی است که مدیران تسلا بر آن تاکید می‌کردند، به همین دلیل طبق قوانین کره جنوبی برای برچسب گذاری و تبلیغات دروغین باید این شرکت جریمه شود.

یکی از مقامات این کمیسیون به رویترز در این باره گفت: ما قصد داریم یک مجمع عمومی برای بررسی و تعیین میزان تخلف خودروسازان از قانون و تصمیم گیری در مورد سطح تحریم‌های فروش این شرکتها برگزار کنیم.

طبق وب سایت این شرکت، مدل ۳ با یک بار شارژ می‌تواند ۵۲۸ کیلومتر (۳۲۸ مایل) را طی کند، با این حال کمیسیون نظارتی کره جنوبی معتقد است اگر دما به زیر صفر برسد این محدوده کمتر از این میزان می‌رسد.

علاوه بر این کمسیون نظارتی تجارت کره حنوبی در نظر دارد جریمه‌هایی را علیه با ارزش‌ترین خودروساز جهان به دلیل عدم بازپرداخت سپرده‌ها به مشتریانی که خریدهای آنلاین خود را قبل از ثبت سفارش خودرو لغو کرده‌اند، اعمال کند.

در کره جنوبی، تسلا مشتریان خود را ملزم به پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار وون (۸۴ دلار) هنگام خرید آنلاین خودرو می‌کند، اما ظاهراً پس از لغو سفارش مشتریان، وجوه واریزی به حساب مشتریان بر نمی‌گردد.



نظرات