1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. یک نماینده مجلس: خودروسازان مخالف واردات خودرو نیستند!

یک نماینده مجلس: خودروسازان مخالف واردات خودرو نیستند!

7 اسفند 1400
  • 3

ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در یک گفت وگوی کوتاه با اشاره به نشست جمعی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس با مجمع تشخیص مصلهت نظام با موضوع بررسی اختلاف نظرات این دو نهاد درباره طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: در این نشست که آقای سعیدی کیا به نمایندگی از مجمع تشخیص در آن حضور داشت، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان شرکت های خودروسازی کشور به بیان نقطه نظرات خود درباره مصوبه ساماندهی بازار خودرو پرداختند. 

ایزدخواه افزود نکته قابل توجه این جلسه این بود که نه نمایندگان شرکت های خودروسازی و نه آقای سعیدی کیا با اصل طرح مخالفتی نداشتند! البته هیئت عالی نظارت دو بار تاکنون مخالفت خود را با مصوبه خودرویی مجلس به شکل رسمی اعلام کرده ولی عدم مخالفت آقای سعیدی کیا با این طرح بیانگر این است که نظر صحن مجمع با نظر هیئت عالی نظارت یکسان نیست.

درباره اظهارات هفته گذشته مدیرعامل سایپا مبنی بر استقبال این شرکت از واردات خودرو، خاطرنشان کرد: در شرایطی که شورای نگهبان پس از یکبار رفت و برگشت، طرح ساماندهی بازار خودرو را تایید کرد، هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان با این طرح اعلام مخالفت می کند. 

این عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: من در جلسه اخیری که با آقای سعیدی کیا داشتیم به ایشان که گویا از سوی مجمع مسئول کمیته پیگیری طرح ساماندهی است، تاکید کردم که ادله هیئت عالی نظارت مجمع برای مخالفت با طرح مجلس مشخص نیست. همچنین تاکید کردم که طرح مجلس کاملا در راستای حمایت از تولید داخل است و صرفا برای تنظیم عرضه و تقاضا در بازار خودرو هدفگذاری کرده است و سقف واردات مجاز به میزان کسری تولید داخل باشد. 

منبع تسنیم


نظرات

  • نیما نیما (13 اسفند 1400 ساعت 09:07)

    ترا به خدایی که نمی پرستید اگر عرضه ندارید برای مردم کاری کنید لااقل با این حرفهای متعفن نمک روی زخم مردم نپاشید

  • بهرام بهرام (8 اسفند 1400 ساعت 09:18)

    عدم خرید خودرو صفر و بی توجهی و بی تفاوتی بهترین و بدون هزینه ترین راه تنبیه مافیاست.وقتی فروش نداشته باشن، لحن و رفتارشون تغییر میکنه.

  • عدالت عدالت (7 اسفند 1400 ساعت 16:21)

    راست میگه
    چون اگه قرار بر واردات شد باز هم خودروسازان همان واردکنندگان خواهند بود که باز هم خون مردم را در شیشه می کنند.
    پس راهش اینه که واردات خودرو را به نمایندگی های خودروسازان خارجی بدیم تا مستقیم به مردم خودرو بفروشند نه ایرانیان