1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مجوز تولید خودروهای قدیمی المثنی در تعداد کم در آمریکا صادر شد

مجوز تولید خودروهای قدیمی المثنی در تعداد کم در آمریکا صادر شد

17 اسفند 1400
  • 0

خودروهای المثنی یا بازآفریده شده، یعنی خودروهایی که سال‌هاست تولید صنعتی آنها متوقف شده و کیت‌های خودرویی آماده برای سرهم بندی، مدت‌هاست که جزو راه های اصلی علاقه‌مندان برای تجربه شمه ای از بهترین نمونه‌های گذشته خودرو به حساب می آید.

به لطف تلاش‌های «انجمن بازار تجهیزات تخصصی» (SEMA) و شرکای آن که در کنگره آمریکا لابی می‌کنند، بازار ماکت‌ها در شرف بزرگ‌تر شدن است. اکنون که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) به طور رسمی «قانون تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری با تعداد کم» را تصویب کرده است، علاقه مندان در ایالات متحده می توانند به طور قانونی خودروهای مونتاژ شده از مدل های قدیمی در کارخانه را که حتی بیش از 25 سال قبل تولید می شدند، خریداری کنند.

replica-car-3.jpg

بر اساس این سیاست جدید، تولیدکنندگان خودرو قادر خواهند بود تا 325 خودروی مشابه خودروهای قدیمی شان در سال بسازند؛ از ماشین های عضلانی اواسط قرن قبل گرفته تا کلاسیک های مدرن تر. این خودروها البته کماکان ملزم به رعایت برخی از استانداردهای فدرال هستند، اما نه در سطح خودروهای تولید انبوه مدرن. این قانون همچنین به سازندگان کوچکی که منابع یک خودروساز جا افتاده را ندارند، اجازه می دهد که نسخه‌های کپی تولید محدودی را بسازند که مطابق با قانون جدید باشد.

با این حال، این خودروهای ماکت همچنان ملزم به رعایت مقررات فعلی آلایندگی در سال هستند و همه تولیدکنندگان ماکت باید در مراجع قانونی مربوطه ثبت نام کنند تا بتوانند وسایل نقلیه قانونی را برای تردد در خیابان بسازند و بفروشند.

به گفته انجمن بازار تجهیزات تخصصی، روند تأیید این نهادها ممکن است چندین ماه طول بکشد. این بدان معناست که هنوز راه درازی در پیش است تا شاهد هجوم ماشین‌های شبه قدیمی با موتورهای مدرن سازگار با آلایندگی به خیابان ها باشیم. البته برای کسانی که نمی خواهند منتظر بمانند، باید گفت که این سیاست جدید هیچ تاثیری بر توانایی آنها برای ساخت یک ماشین دست ساز سنتی ندارد.

Blaze-EV-Classic-2021-Oldtimer-Replica-7.jpg

به نظر می‌رسد که این روزها علاقه‌مندان به خودروهای قدیمی خبرهای رضایت بخش زیادی نمی‌شوند، به‌خصوص که آینده‌ای با آلایندگی صفر و خودروهای الکتریکی هر روز به ما نزدیک‌تر می‌شود. اما گهگاه هم چنین موفقیت هایی به دست می آید که همه علاقه مندان این خودروها را به هیجان می آورد و در این مورد خاص آنها را امیدوار می کند تا در آینده‌ای نزدیک، خودروهای بسیار جذابی را از گذشته های دور دوباره در جاده‌ها ببینند.



نظرات