1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. روسیه تهدید کرد کارخانه شرکت های خارجی که فعالیت خود را در این کشور متوقف می کنند مصادره خواهد کرد

روسیه تهدید کرد کارخانه شرکت های خارجی که فعالیت خود را در این کشور متوقف می کنند مصادره خواهد کرد

19 اسفند 1400
  • 1

یکی از اعضای ارشد حزب حاکم روسیه پیشنهاد ملی کردن کارخانه‌های شرکت‌هایی را داده است که در واکنش به تهاجم این کشور به اوکراین فعالیت خود را تعطیل کرده اند.

روسیه به شدت تحت تحریم‌ها قرار گرفته است و این موضوع باعث شده است که تعدادی از شرکت‌ها، از جمله خودروسازان، صادرات به این کشور را متوقف کنند و چند شرکت نیز فعالیت کارخانه‌های خود را در روسیه متوقف کنند.

به گزارش رویترز، آندری تورچاک، دبیر شورای عمومی حزب حاکم روسیه گفت: «روسیه متحد پیشنهاد ملی کردن کارخانه‌های تولیدی شرکت‌هایی را می‌دهد که خروج و تعطیلی تولید در روسیه را در جریان عملیات ویژه [نظامی] در اوکراین اعلام می‌کنند». ما اقدامات تلافی جویانه سختی را انجام خواهیم داد و مطابق با قوانین جنگ عمل می کنیم

گروه هیوندای، یکی از خودروسازان خارجی با بیشترین حضور در روسیه، تولید خود را متوقف کرده اما مدعی شده است که این تصمیم به دلیل مشکلات تامین گرفته شده است و اعلام کرد که هفته گذشته کارخانه را بازگشایی خواهد کرد. البته این شرکت کره‌ای ممکن است به دلیل تلاش‌های دولتش برای کسب اجازه برای ادامه فعالیت شرکت‌های کره ای برای فروش کالاهای مصرفی در روسیه مشمول تحریم‌ها قرار نگیرد. البته کره جنوبی متعهد شده که در عوض تحریم‌های دیگری را اعمال کند.

در همین حال، رنو مالک شرکت «آوتوواز» (AvtoVaz) است که خودروهای لادا، محبوب‌ترین برند این کشور، را می‌سازد. این شرکت گفته که به دنبال تامین داخلی ریزتراشه ها برای ادامه تولید در روسیه است.

avtovaz-factory.webp

در همین حال، شرکت نفتی شِل امروز اعلام کرد که خرید نفت خام از روسیه را متوقف می‌کند، ایستگاه‌های خدمات، سوخت‌‌رسانی هوانوردی و عملیات های روغن‌کاری صنعتی خود را در روسیه تعطیل می‌کند و به این ترتیب خروج تدریجی از صنعت محصولات نفتی روسیه را آغاز می‌کند. این اطلاعیه اندکی قبل از اعلام ممنوعیت واردات فرآورده های نفتی روسیه به ایالات متحده توسط این کشور منتشر شد.



نظرات

  • جواد جواد (20 اسفند 1400 ساعت 10:40)

    پوتین اندازه کلاغ عقل داره. احتمالش هست که ترور بشه . فقط به مسلمان بدبخت و بیسواد توانسته بود حکومت و غارت کند