1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. آزادسازی واردات خودرو از اردیبهشت 1401، آیا پایان انحصار در صنعت خودروسازی نزدیک است ؟

آزادسازی واردات خودرو از اردیبهشت 1401، آیا پایان انحصار در صنعت خودروسازی نزدیک است ؟

آزادسازی واردات خودرو از اردیبهشت 1401
22 اسفند 1400
  • 5

به  گزارش خودر به نقل از خودروبانک سه سال پیش با تصمیم ناگهانی وزارت صمت واردات خودروهای سواری به کشور ممنوع شد. از آن زمان تا کنون فضای خودروسازی کشور از نحصار چندجانبه به انحصار کامل تبدیل شده است و بسیاری از شرکت های وارد کننده خودرو را به تعطیلی کشانده است. 

با روی کار آمدن دولت سیزدهم  مساله واردات خودرو بار دیگر در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته است. از اواسط سال جاری شاهد مطرح شدن موضوع واردات خودرو به کشور هستیم، مساله ای که با تایید و تکذیب های فراوان همراه بود و بارها بین نهادهای قانون گذار رد و بدل شد. حال به نظر می‌رسد پایان این ماجرای خسته کننده فرا رسیده است و از اوایل سال 1401 شاهد رفع ممنوعیت نسبی واردات خودرو خواهیم بود.

طبق اعلام قیمت وزیر صمت، واردات خودرو به کشور از اواخر اردیبهشت 1401 آزاد خواهد شد. البته نمیتوان از این تصمیم خوشحال بود چرا که با واردات تعداد محدودی خودرو در لایحه بودجه 1401 موافقت شده ست. علاوه بر این تعرفه واردات خودرو به کشور نیز تغییری نکرده است و خودروهای وارداتی به کشور خیلی بیشتر از نرخ جهانی به دست مصرف کننده خواهد رسید.

تازه ترین اخبار خودرو را در car.ir بخوانید.

 

 



نظرات

  • عماد عماد (23 اسفند 1400 ساعت 17:44)

    مافیای مونتاژ خودرو فرسوده غیر ممکنه به این راحتی از چند هزار میلیارد تومن سود باد آورده بگذره

  • کاربر سایت کاربر سایت (22 اسفند 1400 ساعت 20:26)

    مهمتر ازوارات خودرو تامین قطعات یدکیش باقیمت مناسب هست که مطمنم مافیا خودرو حسابی واسش برنامه داره

  • Reza Reza (22 اسفند 1400 ساعت 19:14)

    وزیر *** می دونه که اخرای کارش هست بنابر این با دستور آزاد سازی کارات خوردو که حواله داد به ۴ ماه دیگه می خواد یه اسم خوب از خودش بزاره و دلیل عزل هم بگه مثلا گروه فشار باعث شد و **** خودش رو جبران کنه ایشان سر کلاس ارابه سازی ها ست چطور شده که برای واردات خودرو دل می سوزونه

  • رحب رحب (22 اسفند 1400 ساعت 16:52)

    واردات خودروی روز دنیا سالی میلیاردها به نفع مملکت است ... تا مونتاژ ارابه مرگ وکشته شدن صدها نفر از هموطنان ... خدا ریشه آنانی که باعث میشوند ایرانی دارای بهترینها نباشدرا ازریشه بسوزاند

  • بهرام بهرام (22 اسفند 1400 ساعت 15:59)

    امیدوارم این اتفاق بیفته ،اگه هم نشد ،لگن سازا باید تحریم شن ! ملت ، تا وقتی که بخرین ، اینام بدشون نمیاد بفروشن ،