1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. تولید تیبا، 405 و سمند متوقف می شود

تولید تیبا، 405 و سمند متوقف می شود

22 اسفند 1400
  • 2

سید رضا فاطمی امین با حضور در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود:برنامه دو ساله برای بهبود وضع خودرو داریم و بعضی از طرح ها شش ماهه و یک ساله می باشد.

فاطمی امین گفت: به مردم اطمینان می دهیم از اواسط سال آینده بسیاری از مسائل در زمینه قرعه کشی، کیفیت و موضوعات دیگر یک به یک حل خواهد شد ولی یک دوره 2 ساله نیاز دارد تا به طور کامل بتوانیم این مسائل را حل کنیم.

وی درباره دستورالعمل 8 ماده ای رئیس جمهور برای صنعت خودروسازی هم افزود: برای این 8 محور مطالعه شده است و از ابتدای شهریور حداقل هفته ای دو تا سه جلسه در حوزه خودرو داشتم.

وی خاطر نشان کرد: وزارت صمت از ادغام 4 وزارتخانه تشکیل شد اما خودرو به تنهایی یک وزارتخانه است چون به اندازه یک وزارتخانه حاشیه و دغدغه دارد.

وی تصریح کرد: دستورالعمل 8 ماده ای یک اقدام بزرگ است به عنوان نمونه یکی از موضوعاتی که مطرح شد این است که سال آینده تولید خودرو یک و نیم برابر شود، امسال کمتر از 1 میلیون خودرو تولید خواهد شد.

وزیر صمت گفت: نکته اینجاست که این اهداف را ما به تنهایی ترسیم نکردیم بلکه برای تک تک این محورها با شرکت های خودروسازی بررسی کردیم و این یک برنامه یکپارچه است و الآن میزان تولید ماهانه ایران خودرو در سال آینده مشخص است.

وی افزود: تولید خودرو در سال آینده 50 درصد افزایش خواهد داشت البته باید زیرساخت ها فراهم شود و یکی از زیرساخت ها، تأمین مالی زنجیره است.

وی ادامه داد: ایران خودرو در سال آینده خودروهای 405 و سمند و سایپا هم تیبا را از رده خارج خواهند کرد که این اقدام کم نظیری است.

 فاطمی امین گفت: برنامه ریزی برای معرفی 3 خودروی جدید در سال آینده انجام شده است و ما این اهداف و دستورالعمل را کنترل می کنیم.



نظرات

  • شهلا شهلا (24 اسفند 1400 ساعت 08:11)

    این سه خودرو حذف میشن سه خودرو جدید یعنی همینا با اسم پلاس تولید میشه
    دقیقا با قیمت دوبرابر ونام پلاس (پلاسشم به دلیل اپشن جدید مثل اضافه کردن زه دور لاستیک خواهد بود )

  • حسن حسن (23 اسفند 1400 ساعت 07:42)

    این سه خودرو حذف میشن سه خودرو جدید یعنی همینا با اسم پلاس تولید میشه