1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تجربه‌ی سرگرمی‌های واقعیت مجازی برای مسافران آئودی با هولوراید

تجربه‌ی سرگرمی‌های واقعیت مجازی برای مسافران آئودی با هولوراید

24 اسفند 1400
  • 0

آئودی اولین تولیدکننده خودرو در جهان است که سرگرمی‌های واقعیت مجازی را با هولوراید تولید انبوه می‌کند. از تابستان امسال، مسافران صندلی عقب می‌توانند عینک‌های واقعیت مجازی بزنند و در قالب‌های رسانه‌ای مختلف مانند بازی، فیلم و محتوای تعاملی غرق شوند. جذابیت اصلی این سیستم آن است که محتوای مجازی با حرکات رانندگی ماشین در زمان واقعی سازگار می‌شود. از ژوئن 2022، مدل‌های آئودی‌ای که دارای آخرین به روزرسانی کیت ابزار اطلاعات‌سرگرمی ماژولار(MIB 3) هستند قابلیت استفاده از هولوراید را خواهند داشت. فناوری جدید در جشنواره‌ی جنوب از جنوب غربی(SXSW) در آستین تگزاس در ایالات متحده معرفی خواهد شد. بازدیدکنندگان می‌توانند روی صندلی‌های عقب خودروهای تمام الکتریکی آئودی بنشینند و هولوراید را در یک وسیله نقلیه در حال حرکت تجربه کنند. هولوراید در سال 2001، جایزه معتبر Pitch از جشنواره‌ی جنوب از جنوب غربی در بخش «سرگرمی، بازی و محتوا» و همچنین جایزه «بهترین در نمایش» را برده است.

 

هولوراید تجربه‌ای همه‌جانبه می‌سازد

در پس هولوراید، فناوری‌ای وجود دارد که محتوای مجازی را با حرکات رانندگی خودرو در زمان واقعی تطبیق می‌دهد: برای مثال، اگر ماشین به سمت راست بپیچد، سفینه فضایی در دنیای خیالی نیز به سمت راست پرواز می‌کند، اگر ماشین شتاب بگیرد، سفینه فضایی نیز شتاب می‌گیرد. توسعه این فناوری‌های ابتکاری واقعیت مجازی یا واقعیت توسعه‌یافته(XR) که آئودی آغازگر آن بود، توسط استارت‌آپ فناوری سرگرمی هولوراید در حال توسعه و تجاری‌سازی برای تولیدکنندگان مختلف است.

با این رویکرد، استارت‌آپ مستقر در مونیخ، یک دسته‌بندی رسانه‌ای کاملاً جدید بنیان گذاشته است که آن را «محتوای الاستیک» می‌نامند، محتوایی که با حرکات رانندگی، زمان سفر و مسیر رانندگی سازگار می‌شود. نتیجه، تجربیات همه‌جانبه‌ی با کیفیتی است که هنوز شناخته شده نیست.

 

آئودی‌های دارای قابلیت استفاده از هولوراید از ماه ژوئن

از ژوئن، مدل‌های منتخبی که با نسل سوم کیت ابزار اطلاعات‌سرگرمی ماژولار(MIB 3) و جدیدترین کلاستر نرم‌افزاری تولید می‌شوند، قابلیت استفاده از هولوراید را خواهند داشت، به صورت مشخص یعنی مدل‌های Audi A4، A5، A6، A7، A8، Audi Q5، Audi Q7، Audi Q8، Audi e-tron و Audi e-tron GT quattro. این مدل‌ها در کل بازار اروپا و همچنین در کانادا، ایالات متحده، ژاپن و چین آماده عرضه به بازار خواهند بود. موجود بودن هولوراید موضوع متفاوتی است ممکن است با توجه به بازارهای مختلف فرق داشته باشد. این فناوری استارت‌آپ جدید در بازار آلمان، بریتانیا و ایالات متحده راه اندازی خواهد شد و در ادامه به سایر بازارها خواهد رفت.

برای استفاده از هولوراید، یک هدست واقعیت مجازی که برای آن فعال شده باید به وسیله نقلیه متصل شود. اتصال به صورت بی‌سیم از طریق بلوتوث کم‌انرژی(BLE) انجام می‌گیرد.

 

تاریخچه‌ی هولوراید

هولوراید برای اولین بار در CES 2019 (نمایش لوازم الکترونیکی مصرف‌کنندگان) در لاس‌وگاس ارائه شد. در همکاری با شرکت بازی‌ها و تجربیات تعاملی دیزنی، هولوراید تجربه یک بازی واقعیت مجازی از دنیای مارول را در خودروها پیاده‌سازی کرد. علاوه بر فعالیت‌ها و نمایشگاه‌های دیگر، در تابستان 2021، طی یک نمایش جاده‌ای از لس‌آنجلس به سانفرانسیسکو، که از کالیفرنیا می‌گذشت، هولوراید از دیگر استودیوهای تولید و بازی بازدید کرد تا امکانات این فناوری را به شرکای بالقوه نشان دهد.

بازدیدکنندگان از نمایشگاه IAA  سال 2021 در مونیخ، که شعار آن «بیایید در مورد پیشرفت صحبت کنیم» بود، جزو اولین کسانی بودند که به صورت نمایشی رانندگی با هولوراید را تجربه کردند. شرکت‌کنندگان در جشنواره سالزبورگ نیز از هولوراید روی صندلی عقب آئودی e-tron لذت بردند و سفری در زمان را تجربه کردند که در آن در جستجوی موتزارت جوان به دوره‌های مختلف موسیقایی شهر سالزبورگ سرک می‌کشیدند.

 

سیستم‌های خودران مسیرهای جدیدی باز می‌کند

در آینده، پیشرفت خودکار شدن سفر با خودرو، نه تنها اشکال جدیدی از سرگرمی در حین رانندگی را ممکن می‌سازد، بلکه فرصت‌های بیشتری برای یادگیری و کار در مسیر جاده به وجود می‌آورد. رانندگان وقتی که دیگر مجبور نباشند روی رانندگی تمرکز کنند، می‌توانند توجه خود را به چیزهای دیگر معطوف کنند - کار، مطالعه، تماشای فیلم یا بازی کردن. سفر هماهنگ شده با حرکت خودرو در جهان‌های مجازی با استفاده از هولوراید، پدیده رایج بدحال شدن در حین حرکت را که اغلب مسافرانی که دارند کتاب می خوانند یا از رسانه های سمعی و بصری روی دستگاه های الکترونیکی مانند تبلت استفاده می‌کنند با آن مواجه می‌شوند، کاهش می دهد.

فضای داخلی برای کاربران به فضای آزاد شخصی، و برای طراحان به مرکز طراحی جدید تبدیل می‌شود. بالاخره، فرآیند طراحی با این سوال آغاز می شود: چه کسانی در مدل جدید خواهند نشست و می‌خواهند در آنجا چه بکنند؟

در آینده، طراحان خودروها را از درون به بیرون طراحی خواهند کرد، نه از بیرون به درون. و به این صورت مشتریان به معنای واقعی کلمه در مرکز توجه قرار خواهند گرفت.



نظرات