1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. طرح یارانه‌ی 6000 یورویی دولت ایتالیا برای خرید خودروهای الکتریکی

طرح یارانه‌ی 6000 یورویی دولت ایتالیا برای خرید خودروهای الکتریکی

26 اسفند 1400
  • 0

ایتالیا به عنوان بخشی از طرح حمایت از صنعت خودروسازی کشور، برای خرید خودروی جدید الکتریکی تا سقف 6000 یورو یارانه پرداخت خواهد کرد.

به گزارش رویترز دولت ایتالیا مبلغ 8.7 میلیارد دلار برای پرداخت یارانه‌ها تا سال 2030 کنار گذاشته است که 700 میلیون یوروی آن در سال 2022 به منظور تشویق مصرف کنندگان به خرید وسایل نقلیه الکتریکی جدید در نظر گرفته شده است.

با این حال، برای اینکه واجد شرایط دریافت یارانه کامل بشوند، خریداران باید خودرویی با قیمت کمتر از 35000 یورو انتخاب کنند و همچنین 2000 یورو از این مشوق به خریدارانی تعلق خواهد گرفت که یک وسیله نقلیه با موتور احتراقی را کنار بگذارند.

این کشور همچنین به خریدارانی که به سراغ خودروهای هیبریدی می‌روند و حتی برای خرید خودروهایی که دارای جدیدترین و بهینه‌ترین موتورهای احتراقی هستند، نیز یارانه ارائه می‌دهد. خریداران خودروهای هیبریدی می‌توانند تا 2500 یورو یارانه دریافت کنند، در حالی که خریداران خودروهای احتراقی جدید و بهینه در صورت اسقاط خودروهای قدیمی‌تر و آلاینده‌تر می‌توانند واجد شرایط دریافت یارانه تا سقف 1250 یورو شوند.

با این حرکت، ایتالیا نیز بهجمع کشورهایی مانند ایالات متحده می‌پیوندد که برای خریداران خودروهای جدید با پیشرانه‌های مدرن و کم‌آلاینده مشوق‌هایی در نظر گرفته‌اند. البته، دولت آمریکا به خاطر پیشنهاد مشوق‌های بیشتر برای وسایل نقلیه تولید داخل توسط نیروهای کارگری اتحادیه‌ای، با شرکای تجاری خود به مشکل برخورده است.



نظرات