1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برنامه هیوندای: عرضه 17 خودروی الکتریکی با سرمایه گذاری 16 میلیارد دلاری تا سال 2030

برنامه هیوندای: عرضه 17 خودروی الکتریکی با سرمایه گذاری 16 میلیارد دلاری تا سال 2030

27 اسفند 1400
  • 0

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی روز چهارشنبه دوم مارس، اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 در کل رقمی در حدود 79 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند که حدود 16 میلیارد دلار از آن برای کسب و کارهای مرتبط با خودروهای الکتریکی (EV) صرف خواهد شد. این خودروساز همچنین اعلام کرد که قصد دارد 17 خودروی برقی را در این بازه زمانی معرفی کند که 6 دستگاه از برند جنسیس و 11 خودرو از برند هیوندای خواهند بود.

هیوندای همچنین اعلام کرد که این خودروها شامل ۳ سدان، ۶ شاسی بلند، یک خودروی تجاری سبک و یک خودرو از یک مدل جدید خواهد بود. از این بین، فروش خودروی الکتریکی «آیونیک ۶» (Ioniq 6) در اواخر سال جاری آغاز می شود و به دنبال آن نیز خودروی «آیونیک ۷» (Ioniq 7) در سال 2024 عرضه خواهد شد.

hyundai-ev-6.webp

هیوندای آیونیک ۷

هیوندای موتور که مجموعا به همراه کیا (که حدود یک سوم از سهام آن در اختیار هیوندای است) در بین 10 خودروساز بزرگ جهان از نظر فروش قرار می گیرند، هدف خود را دستیابی به سهم 7 درصدی از بازار جهانی خودروهای برقی تا سال 2030 با هدف فروش سالانه 1.87 میلیون خودرو اعلام کرده است.

این خودروساز مستقر در سئول گفته که قصد دارد تا سال 2030 به حاشیه سود عملیاتی 10 درصد یا بالاتر در تجارت خودروهای الکتریکی دست یابد.

جیهون چانگ، مدیر عامل هیوندای موتور گفت: «هیوندای با موفقیت در حال سرعت بخشیدن به گذار خود به الکتریکی شدن و تبدیل به یک رهبر جهانی در تولید خودروهای الکتریکی با وجود محیط تجاری چالش برانگیز ناشی از کمبود جهانی تراشه ها و همه‌گیری کرونا است

با این حال، تحلیلگران معتقدند که سرمایه‌گذاری 16 میلیارد دلاری هیوندای در بازار خودروهای الکتریکی در مقایسه با رقبای خود چندان پیشرو محسوب نمی‌شود و این رقم در برابر رقبای بزرگ‌تری مانند تویوتا موتور که تا سال 2030 قصد سرمایه‌گذاری 69 میلیارد دلاری را در این صنعت دارد، عدد قابل توجهی نیست.

لی جائه ایل، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری و اوراق بهادار کره ای یوجین گفت: «هیوندای تنها حدود 20 درصد از سرمایه گذاری مجموعا 79 میلیارد دلاری خود را به موارد مرتبط با خودروهای الکتریکی اختصاص داده است که شامل ساخت کارخانه های جدید، ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی و اتحاد استراتژیک با سازندگان باتری می شود. مبلغی که برای خودروهای الکتریکی چندان غافلگیرکننده یا جسورانه به نظر نمی رسد

به گفته آقای چانگ، مدیر عامل هیوندای، این شرکت در حال بررسی ساخت کارخانه‌های جدید، ویژه تولید خودروهای الکتریکی است اما از ارائه جزئیات بیشتر از جمله در مورد مکان‌ و جدول زمانی این کارخانه ها خودداری کرد.

تحلیلگران اعتقاد دارند که هیوندای به دنبال ساخت کارخانه‌های اختصاصی خودروهای الکتریکی در ایالات متحده است، چرا که این منطقه را بازار کلیدی خودروهای الکتریکی خود می‌داند.

منبع اتوبلاگ


نظرات