1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروهای مشهور هالیوودی در موزه پترسن به نمایش گذاشته شدند

خودروهای مشهور هالیوودی در موزه پترسن به نمایش گذاشته شدند

2 فروردین 1401
  • 0

برای بسیاری از افراد، به‌ویژه آنهایی که در خانواده های علاقه‌مند به خودرو بزرگ نشده اند، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی پنجره‌ای برای آشنایی آنها با دنیای خودروهای خاص بوده است. گذر بیش از صد سال از صنعت سرگرمی روی صفحه نمایش، خودروهای به یاد ماندنی بی شماری را معرفی کرده است. حال بازدید کنندگان موزه خودرو پترسن در لس آنجلس این فرصت را پیدا کرده اند که از نزدیک برخی از آنها را ببینید. این موزه در این ماه میزبان نوستالژیک ترین خودروهای هالیوودی است.

این موزه که بیش از 300 خودرو را از تاریخ این صنعت در دل خود جای داده است، اکنون میزبان مجموعه‌ای از آثار خودرویی هالیوودی از ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها گرفته تا وسایل نقلیه سفارشی است. نمایشگاه جدید راه نمایشگاه قبلی، یعنی «ماشین های رویایی هالیوود: وسایل نقلیه علمی تخیلی و فانتزی» پترسن را ادامه می دهد، اگرچه طیف وسیع تری از وسایل نقلیه را به نمایش می گذارد.

تری کارگز، مدیر اجرایی موزه گفت: «برخی وسایل نقلیه مورد استفاده در تلویزیون و سینما به اندازه ستاره‌های آنها محبوب شده‌اند».

در این نمایشگاه، کادیلاک میلر-متیور 1959، که بیشتر با نام Ecto-1 در «شکارچیان روح» (Ghostbusters) شناخته می شود و تصویر آن را در ابتدای این گزارش می بینید، در کنار وسایل نقلیه ای از «مردان سیاه پوش» (Men in Black)، «پلنگ سیاه» (Black Panther) و فیلم های دیگر به نمایش گذاشته خواهد شد. Ecto-1 در شرایط اولیه خود در سال 1984 به نمایش در خواهد آمد.

«ماشین زمان» محصول سال 1981 شرکت دلورین (DeLorean) از فیلم‌های «بازگشت به آینده» نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. دلوریانی که در پترسن به نمایش درخواهد آمد تنها نمونه‌ای است که در همه فیلم های این سه گانه حضور داشته است.

DeLorean_Time_Machine_from_“Back_to_the_Future”-1200x628.webp

ماشین زمان از سری فیلم های بازگشت به آینده 

 

به این خودروها، «خودروی خفاشی» (Batmobile) از فیلم های «مرد خفاشی» (Batman) و «بازگشت مرد خفاشی» (Batman Returns) را اضافه کنید.

iconic-hollywood-cars-at-the-petersen-automotive-museum (1).webp

خودروی خفاشی

 

موتور سیکلت فیلم «رستگاری ترمیناتور» (Terminator Salvation) نیز از دیگر وسایل نقلیه ای است که در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

iconic-hollywood-cars-at-the-petersen-automotive-museum.webp

موتورسیکلت ترمیناتور

 

کارگز افزود: «ما هیجان زده هستیم که میزبان برخی از به یاد ماندنی ترین وسایل نقلیه از تاریخ طولانی تولید فیلم و سریال های تلویزیونی هالیوود هستیماین مجموعه منحصر به فرد مطمئناً برای طرفداران سینما و تلویزیون و مخصوصا علاقه مندان به خودرو جذاب خواهد بود. نمایشگاه مذکور در 12 مارس 2022 افتتاح شده است.

منبع موتور ۱


نظرات