1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کشوری که در آن از هر سه نفر بزرگسال یکی از دوچرخه برقی استفاده می‌کند

کشوری که در آن از هر سه نفر بزرگسال یکی از دوچرخه برقی استفاده می‌کند

3 فروردین 1401
  • 0

شاید این که هلند شدیدا طرفدار استفاده از دوچرخه است، شگفت‌آور نباشد منتها آمارهای جدید حاکی از استقبال زیاد هلندی‌ها از دوچرخه‌های برقی هستند. طبق آخرین آمار انجمن وسایل نقلیه الکتریکی سبک (LEVA)، 4.6 میلیون نفر از هلندی‌ها یک دوچرخه برقی دارند.  و این آمار که 4.9 میلیون دوچرخه برقی در کشور وجود دارد، شاید به این دلیل باشد که تعدادی از مالکان دوچرخه‌های برقی چند دوچرخه دارند.

دوچرخه‌های برقی با یک موتور کمکی الکتریکی که به آن‌ها کمک می‌کند سریع‌تر حرکت کرده و مسافت‌های دورتری بروند، به سرعت به جایگزینی برای خودروها و سایر اشکال معمول حمل‌ونقل تبدیل شده‌اند.

این دوچرخه‌ها مشخصا بین مسافرانی که به دلیل تلاش بیشتری که برای استفاده از دوچرخه‌های معمولی لازم است، از آن‌ها استفاده نمی‌کردند، محبوبیت خاصی پیدا کرده‌اند. این یعنی دوچرخه‌های برقی به کاهش تعداد خودروها در جاده‌ها کمک کرده‌اند، که طبق مطالعات می‌تواند به میزان قابل توجهی ترافیک را کاهش دهد. مطالعه‌ای که در بروکسل انجام گرفته، نشان می‌دهد اگر 10 درصد وسیله نقلیه‌ی خود را از خودرو به دوچرخه تغییر دهند ازدحام ترافیک می‌تواند تا 40 درصد کاهش پیدا کند.

در هلند، آمار حاکی از یک ترند جمعیتی واضح در میان مالکان دوچرخه برقی است. آن‌ها معمولاً بالای 50 سال سن دارند و همچنین از نظر درآمد در سطح متوسط ​​یا بالاتر از متوسط ​​هستند. این موضوع را می‌توان اینطور توجیه کرد که دوچرخه‌های برقی اغلب راهکاری هست که دوچرخه‌سوارانی که دیگر استقامت یا دامنه حرکتی لازم برای دوچرخه‌های پدالی سنتی را ندارند، برای بازگشت به دوچرخه‌سواری استفاده می‌کنند.

دوچرخه‌های الکترونیکی اروپایی معمولاً گران‌تر هستند، چرا که اغلب از تولیدات بومی و قطعات با کیفیت بالاتر را استفاده می‌کنند که باعث بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود. در مقایسه، ایالات متحده تا حد زیادی تحت سلطه کمپانی‌های دوچرخه برقی قیمت محور است که مدل‌های خود را در آسیا تولید کرده و از قطعات با کیفیت پایین‌ تا متوسط ​​استفاده می‌کنند، در نتیجه دوچرخه‌های برقی آمریکایی اغلب قیمتی نصف همتایان اروپایی خود دارند.

ارزش بازار دوچرخه‌های برقی در سال 2021 به 9.5 میلیارد یورو (تقریباً 10.5 میلیارد دلار) رسید.

یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دوچرخه برقی در هلند، دوچرخه‌های برقی شهری هستند که براساس گزارش LEVA حدود 75 درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. دوچرخه های برقی هیبریدی نیز با 17 درصد سهم قابل توجهی به خود اختصاص داده‌اند. دوچرخه‌های برقی تخصصی دیگر مانند دوچرخه‌های برقی باری و دوچرخه‌های برقی کوهستان هر کدام 2 درصد از بازار را به خود اختصاص می‌دهند. طبق گزارش LEVA، دوچرخه‌های برقی تاشو و سه‌چرخه‌های برقی  نیز هر کدام یک درصد از بازار را در اختیار دارند.

gazelle-c380-e-bike-header-min.jpg

بعد از بسیاری از کشورها در آسیا، در زمینه پذیرش دوچرخه برقی کشورهای اروپایی پیشتاز هستند.

برندهای دوچرخه برقی اروپایی درست مانند همتایان آمریکایی خود دارند سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی انجام می‌دهند و بسیاری از کشورهای اروپایی خرید یا استفاده از دوچرخه برقی را تشویق کرده‌اند.

منبع الکترک


نظرات