1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بات سرویس خودروی ولوو ظرف چند ثانیه خودرو را بازرسی خواهد کرد

بات سرویس خودروی ولوو ظرف چند ثانیه خودرو را بازرسی خواهد کرد

5 فروردین 1401
  • 0

ولوو خودروی آمریکا اعلام کرد که در صدد اجرای برنامه جدیدی برای تجهیز خرده‌فروشان آمریکایی به ابزاری است که می‌تواند ظرف چند ثانیه خودرو را برای سرویس بازرسی کند. این فناوری که قادر به بررسی لاستیک‌ها، زیر بدنه و نمای بیرونی خودرو است، روند مراجعات به منظور سرویس خودرو را تسهیل می‌کند و معاملات خودرو را سرعت می‌بخشد.

این فناوری با مشارکت UVeye توسعه یافته است و از هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی استفاده می کند. در آغاز این فناوری در نمایندگی‌های منتخب ولوو در سواحل شرقی عرضه خواهد شد و این شرکت امیدوار است که در نهایت تمامی بیش از 280 فروشنده آن از این فناوری بهره ببرند.

2022-Volvo-UVeye-inspection-system-5-300x163.jpg2022-Volvo-UVeye-inspection-system-6-300x163.jpg2022-Volvo-UVeye-inspection-system-3-300x163.jpg2022-Volvo-UVeye-inspection-system-4-300x163.jpg

این فناوری  از سیستمی با سه بخش کلی تشکیل شده است:

Helios، یک اسکنر زیر بدنه که می تواند آسیب‌های اسکلت خودرو، نشت روغن و موارد دیگر را تشخیص دهد.

Artemis، سیستمی برای تایرها که از مطابقت همه‌ی چرخ‌ها اطمینان حاصل کرده و آسیب‌های دیواره جانبی، عمق آج اندازه‌گیری شده و موارد دیگر را پیدا می‌کند.

و Atlas که یک اسکن 360 درجه از نمای بیرونی خودرو تهیه می‌کند و فرورفتگی، خط و خش، زنگ زدگی و موارد دیگر را تشخیص می‌دهد.

پیشبینی ولوو این است که این فناوری برای سه هدف اصلی مفید خواهد بود. اول اینکه به تکنسین‌های سرویس خودرو کمک می‌کند تا بازرسی ها را سریعتر انجام دهند. دوم اینکه یک گزارش دیجیتالی «سلامت خودرو»، به همراه عکس‌هایی که می‌توان با مشتریان به اشتراک گذاشت، ارائه می‌کند. و در نهایت اینکه، این موضوع کمک می‌کند مالکان ولوو متقاعد شوند که خودروهایشان تا اندازه‌ای که امکان دارد ایمن هستند.

این فناوری همچنین می‌تواند به فروشندگان در هنگام معامله نیز کمک کند و مالکین می‌توانند متوجه شوند که خودروی آنها دقیقاً در چه شرایطی قرار دارد. ولوو می‌گوید مالکان وسایل نقلیه «اغلب فکر می‌کنند خودرویی که می‌خواهند معامله کنند در وضعیتی بهتر از آنچه واقعاً است، قرار دارند.»



نظرات