1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. روستایی در چین که به «روستای تسلا» معروف شده است

روستایی در چین که به «روستای تسلا» معروف شده است

4 فروردین 1401
  • 0

پس از آنکه یک مالک مدل Y تسلا، تعداد زیادی از مردم یک شهر کوچک چینی را برای خرید این شاسی بلند الکتریکی متقاعد کرد، شهر کوچک کوهستانی وی به «روستای تسلا» معروف شده است.

تسلا سال‌هاست که موفقیت‌های زیادی را در کلان شهرهای چین تجربه کرده است، اما تولیدات این خودروساز اکنون به سرعت در حال گسترش به سایر مناطق دورافتاده‌تر چین است. تسلا اکنون شروع به انتشار داستان‌های موفقیت خود در این مناطق کرده است.

این هفته تسلا داستان «کای ران» (Cai Run) از روستای «پانژیگا» (Panzhiga) در استان «یونان» (Yunnan) چین را در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی چینی ویبو به اشتراک گذاشته است. کای که سال‌ها در شهرهای بزرگ چین کار می‌کرد، اخیراً پس از آنکه پل جدیدی زادگاهش را به جاده‌های اصلی کشور متصل کرد و گردشگران زیادی را به این شهر کوچک عجیب و غریب هدایت کرد، به آنجا بازگشت و از این فرصت برای باز کردن یک هتل کوچک استفاده کرد. «کای» البته در سفر بازگشت به زادگاه، یک سوغاتی غیرمنتظره نیز با خود به همراه آورد: خودروی شخصی‌اش،‌ تسلا مدل Y.

tesla-village-7.webp

آقای کای پشت فرمان تسلا مدل Y خود

او در نهایت حتی توانست چندین نفر از همسایگان خود را متقاعد کند که خودروهای تسلا را بخرند و اکنون این دهکده کوچک دارای یک ناوگان 30 تایی از مدل Y تسلا است. روستاییانی که از توصیه‌های کای پیروی کردند، اکنون عاشق تسلاهای مدل Y خود هستند و اکنون این خودروها به عنوان بخشی از مشاغل محلی خود مورد استفاده قرار می گیرند و حتی روستاییان محصولات خود را با خودروهای شاسی بلند الکتریکی خود به فروش می‌رسانند!

tesla-village-2.webp

گردشگری در این منطقه به قدری افزایش یافته است که هتل خود کای و سایر مکان‌های کوچکی که افتتاح شده اند برای پاسخگویی به تقاضا کافی نیستند و اکنون حتی برخی از مالکان مدل Y خودروهای خود را به عنوان محلی برای اقامت شبانه ارائه می‌کنند.

تسلا به داشتن یک حالت کمپ (Camp Mode) معروف است که استفاده از وسایل نقلیه این شرکت را برای کمپینگ در هنگام پارک امکان پذیر می کند. بسیاری از مالکان از این ویژگی در سفرهای جاده ای استفاده می کنند.

منبع الکترک


نظرات