1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. این آفرود الکتریکی عجیب با برد بیش از 1200 کیلومتر!

این آفرود الکتریکی عجیب با برد بیش از 1200 کیلومتر!

25 اسفند 1400
  • 1

شرکت Overland-E جدیدترین مدل خود را با نام Generation 2 معرفی کرد، یک آفرود تمام الکتریکی با برد ادعایی 750 مایل (1207 کیلومتر) که طراحی شده است که هرجایی برود.

این شرکت در نظر دارد دو مدل Gen 2 بسازد. یکی از آن‌ها یک وسیله نقلیه مجاز خیابانی و چشم نواز خواهد بود که یک فضای داخلی شیک برای شهر دارد، و دیگری برای سفرهای آفرود در بیابان مناسب است. انتظار می رود هر دو نمونه اولیه Gen 2 در سه ماهه چهارم سال 2022 تکمیل شوند.

جزئیات مربوط به پیشران الکتریکی و اینکه چه کسی آن را تامین خواهد کرد، هنوز مشخص نیست. اما نسل اول خودروهای این شرکت، MK1، بر اساس شاسی و موتور بیتل فولکس واگن ساخته شده بود. طراحی‌ آفرود MK1 الهام‌بخش ساخت Gen 2 جدید شد.

حامی این شرکت، Pario Ventures، یک صندوق سرمایه‌گذاری کارآفرینی مستقر در لندن، نیویورک و بروکسل  است که روی برخی شرکت‌های سازنده‌ی خودروهای الکتریکی مانند ریویان، سونو موتورز و Atlis Motor Vehicle سرمایه گذاری کرده است.

دیوید موری هاندلی، مدیر اجرایی شرکت Pario Ventures می‌گوید:« دیدن پیشرفت تیم هیجان انگیز است.  خودروهای Gen 2 از خودروهای باگی اریجینال فولکس‌واگن که ما ساختیم الهام گرفتند، منتها ما تشخیص دادیم که همه چیز در زندگی جلو می‌رود و ما نیز باید خود را وفق دهیم. اینکه اجزای این وسیله نقلیه در بریتانیا ساخته و تولید خواهند شد برای من هیجان‌انگیز است، ولی از آنجایی که می‌خواهیم آلاینده‌های کربنی را به حداقل برسانیم باید در بازارهایی مانند ایالات متحده نیز تولید داشته باشیم.»

Overland-E انتظار دارد تولید Gen 2 را در ژوئن 2023 با مراکز تولیدی در بریتانیا و ایالات متحده آغاز کند. این شرکت سعی دارد به عنوان بخشی از یک کمپین تامین سرمایه‌ی جمعی، حامیان بیشتری جمع کند.

2023-Overland-E-Gen-2-4.jpg



نظرات

  • کاربر سایت کاربر سایت (4 فروردین 1401 ساعت 11:04)

    یا **** پشم گوسفند ، چقدر قشنگه !!