1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شاسی بلند جدید مرسدس، EQS مدل 2023 + عکس

شاسی بلند جدید مرسدس، EQS مدل 2023 + عکس

2 فروردین 1401
  • 0

مرسدس مجموعه‌ای از تصاویر از جزئیات فضای داخلی شاسی بلند تمام الکتریکی EQS مدل 2023 خود، در کنار تصاویری از آزمایش پروتوتایپ آن در شرایط برف و بیابان منتشر کرده است. تصاویر داخلی داشبوردی را نشان می‌دهند که تقریباً شبیه به داشبوردی است که قبلاً در سدان الکتریکی EQS و برادر کوچک آن EQE دیده شده بود.

شاسی بلند EQS سومین مرسدس بنز الکتریکی است که بر اساس معماری جدید اختصاصی وسایل نقلیه‌ی الکتریکی این شرکت ساخته شده و فضای ذخیره سازی بزرگ آن در فضای خالی کنسول مرکزی، یادآور مزیت‌های جاگذاری خودروهای الکتریکی چهار چرخ متحرک، نسبت به خودروهای بنزینی با تونل انتقال قدرت بزرگ است.

اما مانند سدان‌های EQE و EQS، داشبورد دیجیتالی Hyperscreen MBUX  در مرکز توجه این فضای داخلی قرار دارد. از نظر فنی، این ویژگی مانند ردیف سوم صندلی‌ها از آپشن‌های این خودرو است. از نظر آپشن‌های پیکربندی، این شاسی بلند محدودیت‌های عجیب و غریبی دارد و به صورت بدون آپشن با دو ردیف صندلی و صفحه نمایش لمسی تبلت-مانند، شبیه آن چیزی که در سدان کلاس S وجود دارد، ارائه می‌شود.

اگر به سراغ آپشن Hyperscreen MBUX بروید، یک صفحه نمایش 56 اینچی خواهید داشت. این سیستم در واقع سه واحد مجزا دارد که شامل پشت آمپر دیجیتال، صفحه نمایش لمسی مرکزی و یک صفحه نمایش 12.3 اینچی در بالای جعبه دستکش است، که به طرز هوشمندانه ای به صورت یک پانل غول پیکر در سراسر ماشین ظاهر می‌شود.

مسافران می‌توانند، حتی زمانی که خودرو در حال حرکت است، از نمایشگر خود برای تماشای فیلم یا محتوای ویدیویی استفاده کنند، اما اگر راننده سعی کند نگاهی به آن بیندازد، دوربین حرکت چهره او را تشخیص داده و به صورت خودکار نور صفحه نمایش را کم می‌کند.

مرسدس می‌گوید ردیف دوم صندلی‌ها به صورت الکتریکی قابل تنظیم هستند. ارتفاع آپشن صندلی‌های ردیف سوم، نشان‌دهنده‌ی این است که صندلی‌های عقب این خودرو راحت‌تر از صندلی‌های عقب GLE بنزینی است. بنز همچنین مدعی است که فضای صندوق شاسی بلند EQS می‌تواند تا چهار کیسه گلف را در خود جای دهد. البته احتمالا این موضوع در مدل‌هایی با صندلی‌های ردیف سوم‌ عقب صادق نیست.

در توجیه قیمت احتمالی بالای 120 هزار دلاری خود، این شاسی بلند تلاش دارد تا با مواد فانتزی خریداران را تحت تاثیر قرار دهد، از جمله یک مدل هیبریدی که از چوب ماگنولیا و فولاد ضد زنگ ساخته شده است. مرسدس همچنین به کیفیت صدای سیستم صوتی Dolby Atmos خود نیز می‌بالد.

مرسدس هیچ جزئیات فنی‌ای در مورد شاسی بلند EQS منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود که پیشرانه‌ی آن مشابه سدان EQS باشد. اگر مرسدس از پیشران دیفرانسیل عقب مدل EQS 450+ تک موتوره استفاده کند، به معنی سطح توان پایه‌ی 329 اسب بخار است که آپشن به روز رسانی به پیشران 516 اسب بخاری EQS 580 4Matic را دارد.

رانندگانی که قدرت بیشتری نیاز دارند، احتمالا مجبورند کمی بیشتر برای AMG با توان 715 اسب بخار منتظر بمانند. البته گزینه‌ی Mercedes-Maybach EQS Concept، که در نمایشگاه خودروی مونیخ در پاییز گذشته رونمایی شد، نیز در حال آماده شدن برای پیوستن ترکیب خودروهای مرسدس است.



نظرات