1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اشتباه نکنید، این مدل جدید بعدی جیپ نیست، شاسی بلند جدید «بایک» است!

اشتباه نکنید، این مدل جدید بعدی جیپ نیست، شاسی بلند جدید «بایک» است!

8 فروردین 1401
  • 0

گروه بایک (BAIC) تعدادی تیزر از شاسی بلند آفرود بعدی خود با نام BJ60 منتشر کرده است. این خودروساز چینی در حال حاضر تعدادی شاسی بلند (SUV) دیگر از جمله بایک BJ40 و BJ80 تولید می کند و همانطور که از نامش پیداست، انتظار می رود BJ60 بین این دو قرار گیرد.

این تصاویر نشان می دهد که جلوی BJ60 توسط یک جلوپنجره بزرگ جیپ مانند که چراغ های روز LED را در خود جای داده است، احاطه شده که ظاهری بسیار منحصر به فرد و تهاجمی به این شاسی بلند می دهد.

در حالی که تمام جزئیات از تصاویر تیزر تاریک، قابل شناسایی نیست، اما اسکچ ها نشان می‌دهند که چراغ‌های اصلی خودرو در لبه قرار می‌گیرند و سپر پیش آمده خودرو، یک حفاظ دفاعی در جلوی آن ساخته است.

با نگاه به قسمت های دیگر آن می‌توانیم ببینیم که BJ60 دارای شکل کلی تا حد زیادی مکعبی شکل و عضلانی است که روی مجکوعه ای از چرخ‌های برجسته و قطور استوار شده است. در عقب خودرو نیز یک چرخ یدکی روی در صندوق عقب نصب شده است و مجموعه ای از چراغ های عقب LED پر نور جلب توجه می کند. همچنین به نظر می رسد سپر عقب دارای دو قلاب بکسل نیز باشد.

BAIC-BJ60-rear.jpg

بر اساس گزارش رسانه های چینی این خودرو 5020 میلی متر طول، 1955 میلی متر ارتفاع و 1925 میلی متر عرض دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2800 میلی متر خواهد بود.

انتظار می رود BAIC BJ60 دارای سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب باشد و انحصارا با سیستم چهار چرخ متحرک به فروش برسد. برای پیشرانه آن، دو گزینه 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی وجود دارد که یکی از آنها دارای فناوری هیبریدی ملایم 48 ولتی است و هر دو آنها در کنار یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک خودرو رو به پیش خواهند راند. همچنین یک موتور 2.0 لیتری توربو دیزل با فناوری 48 ولتی هیبریدی ملایم نیز قابل انتخاب خواهد بود.

هنوز دقیقا مشخص نیست که گروه BAIC چه زمانی از BJ60 رونمایی خواهد کرد.



نظرات