1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مینی ماینری که رسما دیگر مینی نیست

مینی ماینری که رسما دیگر مینی نیست

8 فروردین 1401
  • 0

با طول کمی بیش از سه متر یا 10 فوت، مینی راکتمن یک خودروی کوچک واقعی بود. هاچبک کوچکی که در تصویر می‌بینید، در فوریه 2011 به عنوان یک خودروی مفهومی رونمایی شد. اما حتی حالا که 11 سال گذشته، هنوز نمی‌توان جایی آن را برای خرید پیدا کرد. در واقع، شانس اینکه این اتفاق بیفتد صفر است. چرا که برنامه‌های احیای ماینر توسط یکی از رقبای قدیمی Honda E کنار گذاشته شده است.

اتوکار پس از مصاحبه با مقامات مینی این موضوع را افشا کرد. یک مینی ماینر مدرن امروزی از نظر قیمت و اندازه پایین‌تر از یک هاچبک 3 در قرار می‌گیرد. نکته‌ی مثبت نسل بعدی هاچبک سنتی این است که با الکتریکی شدن کمی کوتاه‌تر خواهد شد. به این دلیل که با استفاده از پلت فرم اختصاصی خودروی الکتریکی، دیگر نیازی به دماغه بلندتر برای قرار دادن موتور احتراقی نخواهد داشت. در نتیجه، برآمدگی جلو بسیار کوتاهتر خواهد شد.

با اینکه قرار نیست یک خودروی شهری با ابعادی نزدیک به مینی اریجینال اتفاق بیفتد، اما همچنان برنامه‌ریزی برای توسعه این پورتفولیو در حال انجام است. این یعنی شایعات در مورد یک کراس‌اور کوچک حقیقت دارد. اتوکار می‌گوید در سال‌های آینده، یک مدل جدید سواری، جایگاه پایین‌تر از نسل بعدی کانتریمن را پر خواهد کرد. این خودرو به صورت قابل توجهی بزرگتر از خودروهای مینی خواهد بود، در نتیجه در پرتره خانوادگی فضای کافی برای یک برادر کوچکتر نیز ایجاد خواهد کرد.

2011-MINI-Rocketmant-concept-1-830x587.jpg

 

عرضه‌ی مینی‌ماینر هاچبک به دلیل محبوبیت کراس‌اورها نیست

این کراس اور که احتمالا Aceman نام دارد، اولین مینی‌ای خواهد بود که به صورت ویژه با پیشرانه الکتریکی به فروش می‌رسد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این خودرو در سال 2024 وارد بازار خواهد شد، اما در حال حاضر هیچ چیز به صورت رسمی اعلام نشده است. تنها چیزی که می‌توان مطمئن بود این است که هاچبک کوچکی که دوبله‌ی ماینر باشد اتفاق نخواهد افتاد. می‌توان اینطور استدلال کرد که راکتمن واقعا پتانسیل داشت، اما در دنیای امروزی که همه دیوانه‌ی کراس‌اورها هستند، انتخاب منطقی انتخاب استایل بدنه‌ی کاربردی‌تر است.

این کراس‌اور کوچک، به همراه خودروی الکتریکی کانتریمن و نسل بعدی Cooper SE، راه را برای تحقق چشم‌انداز مینی به منظور کاملا الکتریکی شدن در اوایل دهه 2030 هموار خواهد کرد. رولزرویس اولین برند گروه بی ام و خواهد بود که موتورهای احتراقی را طی هشت سال آینده کنار می‌گذارد.



نظرات