1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اوپل Rocks-e Kargo، یک خودروی برقی بامزه برای تحویل مرسوله ها در شهر

اوپل Rocks-e Kargo، یک خودروی برقی بامزه برای تحویل مرسوله ها در شهر

12 فروردین 1401
  • 0

اوپل عضو دیگری از خانواده خودروهای برنامه جابجایی پایدار شهری (SUM) خود را معرفی کرد. این خودروی برقی کوچک که «راکس-ای کارگو» (Rocks-e Kargo) نام دارد برای حمل و نقل وسایل در محیط های شهری طراحی شده است و برای تحویل سفارش ها بدون ایجاد آلایندگی یک گزینه عالی است. البته طبق طبقه بندی اتحادیه اروپا، این وسیله نقلیه، یک چهار چرخه است و نه یک ماشین.

چهارچرخه Rocks-e Kargo در واقع یک سیتروئن مای آمی کارگوی تغییر ظاهر داده شده است که در آن صندلی سرنشین برداشته شده و به فضای ذخیره سازی که بیش از 400 لیتر حجم بار قابل استفاده ارائه می دهد، اضافه شده است.

opel-rocks-e-kargo-2.webp

برای اقلامی که طول بیشتری دارند، Rocks-e Kargo دارای یک کف بار قابل تنظیم است که امکان قرار دادن اشیاء تا 1.2 متر را فراهم می کند. این چهرا چرخ می تواند محموله هایی تا 140 کیلوگرم را حمل کند. برای حمل بسته، پیتزا یا هر چیزی که می تواند در کابین قرار گیرد Rocks-e Kargo یک گزینه مناسب به نظر می رسد.

نکته جذاب در مورد این چهار چرخ، اندازه کوچک آن است. تنها 2.41 متر طول، 1.39 متر عرض و 1.52 متر ارتفاع ابعاد این وسیله هستند. اندازه کوچک این وسیله الکتریکی به آن اجازه می دهد تا در کوچه ها و محل های باریک نیز به راحتی عبور کند. شعاع گردش 7.2 متری نیز آن را بسیار مانور پذیر می کند.

راکس-ای کارگو درست مانند نسخه برقی سواری دو سرنشین خود، دارای 8 اسب بخار (6 کیلووات) قدرت مداوم است و حداکثر توان خروجی آن 12 اسب بخار (9 کیلووات) برای شتاب گیری است. باتری 5.5 کیلووات ساعتی آن را می توان در حدود چهار ساعت از طریق یک سوکت خانگی AC به طور کامل شارژ کرد. بر اساس استانداردهای WLTP این وسیله دارای برد رانندگی الکتریکی 75 کیلومتری است.

opel-rocks-e-kargo-3.webp

اوپل در اواخر سال جاری دریافت سفارش‌های Rocks-e Kargo را در آلمان و هلند آغاز خواهد کرد. عرضه در سایر بازارها نیز برنامه ریزی شده است، اما معلوم نیست که آیا این وسیله هرگز در ایالات متحده عرضه خواهد شد یا خیر. با توجه به اینکه استلانتیس سال گذشته سیتروئن آمی را به عنوان خودروی قابل اجاره، وارد بازار آمریکا کرده است، این احتمال را به وجود می آورد.

منبع موتور ۱


نظرات