پژو امروز اعلام کرد که برای نمونههای گیربکس اتوماتیک 208 و 2008، دستگیره تعویض دنده را مجدداً طراحی کرده است تا آن را ارگونومیکتر و شسته رُفته تر کند. این شرکت فرانسوی اهرم قدیمی را با یک سوئیچ کوچک جدید جایگزین کرده است که بنا بر ادعای این شرکت با کنسول مرکزی این خودروها همخوانی بیشتری دارد.
به گفته فرانسویها، این دسته دنده «مدرن» فضای کنسول مرکزی را بازتر میکند و برای تکمیل طراحی i-Cockpit سه بعدی جدید این شرکت مناسبتر است. از نظر زیبایی شناختی، این طراحی جدید ساتن کروم را با پس زمینه مشکی پیانویی براق و فیبر کربن برای تکیه گاه مچ ترکیب میکند که همگی برای «القای حس کیفیت» انتخاب شدهاند. این تعویض کننده دنده در تمامی مدل های احتراق داخلی 208 و 2008 با گیربکس اتوماتیک و همچنین در مدل های تمام الکتریکی e-208 و e-2008 موجود خواهد بود.
رانندگان می توانند دنده عقب، خلاص و حالت رانندگی را با استفاده از کلیدها انتخاب کنند، در حالی که یک دکمه جداگانه نیز خودرو را در حالت پارک قرار می دهد. در همین حال، دکمه دیگری با برچسب M وجود دارد که انتخاب آن به راننده این امکان را می دهد که دنده را با استفاده از زبانه های پشت فرمان انتخاب کند.
در نسخه های الکتریکی این خودروها، دکمه M با یک دکمه B جایگزین می شود. این حالت، ترمز احیا کننده را فعال می کند که در هنگام کاهش سرعت بازیابی انرژی را افزایش می دهد. این حالت همچنین در صورت تعویض دنده توسط راننده نیز می تواند روشن بماند اما هنگامی که خودرو خاموش می شود، دوباره غیر فعال می شود.
تمامی مدل های 208 و 2008 مجهز به کنترل دنده جدید، به ترمز دستی الکترونیکی نیز مجهز خواهند شد.