سود واقعی وارد کنندگان خودرو , 7درصد!?

14 تیر 139514:54
2 دقیقه


سود واقعی وارد کنندگان خودرو , 7درصد!?

رییس انجمن واردکنندگان خودرو درباره سود واقعی یک واردکننده در زمان فروش خودرو توضیح داد.

فرهاد احتشام‌زاد در پاسخ به این پرسش که مقدار سود واقعی یک واردکننده در زمان فروش خودرو باید چقدر باشد؟ اظهار داشت: «براساس آیین نامه محاسبه قیمت تمام‌شده‌ای که در سال 1393 ابلاغ شده، سود واقعی براساس اجزای قیمتی، یعنی اجزای پایه‌ای قیمتی، مازاد بر آن درصدی مشخص شده که این درصد پیش‌تر 15 درصد بوده و الان 7 درصد در نظر گرفته شده است.»
وی با بیان این‌که این 7 درصد شامل هزینه‌های سربار، مالی و عملیاتی و... است، افزود: «به طور قطع شما اگر به هر تاجری بگویید که 7 درصد بیشتر نمی‌توانید روی قیمت تمام‌شده کالای خود در نظر بگیرید و تمام هزینه‌های عملیاتی، سربار و مالی را از آن محل پوشش دهید، به طور طبیعی تمایل زیادی برای حضور در این بازار نخواهد داشت.»

رییس انجمن واردکنندگان خودرو عنوان کرد: این مقدار سود تحت کنترل است و سازمان حمایت روی آن نظارت می‌کند؛ کمااین‌که معتقدیم به واسطه این‌که بازار رقابتی است و خودروهای وارداتی از هیچ‌گونه ارز دولتی استفاده نمی‌کنند و واردات آنها براساس عرضه و تقاضا است، نیازی به قیمت‌گذاری دولتی ندارند.»
احتشام‌زاد خاطرنشان کرد: «مشتری است که انتخاب می‌کند کدام برند را با چه قیمتی انتخاب کند و در بازار رقابتی نباید نگران قیمت‌گذاری بود.»

منبع:ایران جیب

نظرات کاربران
باقری
باقری
15 تیر 1395
با سلام دوستان یک وانت دوکابین تویوتا سود برای واردکننده بیشتر از 7 تا 9 میلیون ندارد توجه کنید قیمت این وانت توی امارات حدود 105 میلیون تومان است و هزینه های حمل و نقل توی دبی و کشتیرانی و ایران و هزینه های ترخیص کار و هزینه های گمرکی هم داریم و تبصره و پلاک و شماره گذاری که جمعا حدود167تومن در میشه و تاجر آن را به قیمت 175تومن می فروشه ضمنا ریسک اینکه توی مسیر به خودرو آسیب وارد نشود نیز داریم پس اینجا که گفته سود وارد کننده 7 درصد است منظور این است و نباید هزینه های گمرکی و پلاک و .... را محاسبه کرد. البته این قیمت دوکابین اتومات است که گفتم