1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. توقف تولید موستانگ و کامارو به دلیل کمبود قطعات

توقف تولید موستانگ و کامارو به دلیل کمبود قطعات

17 فروردین 1401
  • 0

موستانگ و کامارو دو نام بزرگ در دنیای خودروهای عضلانی هستند، و اکنون به صورت موقت تولید هر دو خودرو به دلیل مشکل تامین قطعات متوقف شده است.

فورد و جنرال موتورز هر دو اعلام کردند که به دلیل مشکلات مربوط به زنجیره تامین قطعات، کارخانه‌های تولید موستانگ و کامارو را به مدت یک هفته تعطیل خواهند کرد.

جنرال موتورز کارخانه‌ی مونتاژLansing Grand River  خود را تعطیل خواهد کرد. این کارخانه در حال حاضر هم کامارو و هم کادیلاک‌های CT4 و CT5 را می‌سازد که همگی بر مبنای یک پلتفرم هستند. جنرال موتورز مشخص نکرده است که برای تکمیل ساخت کاماروها چه قطعاتی دچار کمبود است، اما دن فلورس، سخنگوی جنرال موتورز به اتونیوز گفته است که مشکل مربوط به ریزتراشه‌ها نیست.

2022-Ford-Mustang-Shelby-GT500-and-Heritage-01-min.jpg

طبق گزارش فاکس بیزینس، شرکت فورد اعلام کرده است که مشکل اصلی که باعث تعطیلی کارخانه‌ی مونتاژ Flat Rock در میشیگان شده است، مشکل در تامین نیم رسانا است. کارخانه‌ی مونتاژ Flat rock فقط موستانگ می‌سازد. البته کارخانه‌های دیگر فورد در آمریکای شمالی کماکان به روند کار عادی خود ادامه خواهند داد.

فورد اخیراً به دلیل کمبود تراشه مجبور به توقف تولید در سایر کارخانه‌ها نیز شده است، از جمله کارخانه مونتاژ کانزاس سیتی که در آن F-150 تولید می‌کند.

فروش خودرو در سه ماهه اول سال 2022، به دلیل کمبود موجودی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، تقریباً 16 درصد کاهش یافت. صنعت خودرو در بحبوحه مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، مسائل زنجیره تامین و البته درگیری کنونی اوکراین در تلاش است که وضعیت خود را بهبود دهد.

دوج چلنجر تنها خودروی عضلانی‌ای است که در حال حاضر در کارخانه استلانتیس در برامپتون، در انتاریوی کانادا تولید می‌شود. انتظار می‌رود که هر دو کارخانه‌ی مونتاژ Flat Rock و Lansing Grand River تا 11 آوریل دوباره راه‌اندازی شوند.

2021-Camaro-ZL1-min.jpg



نظرات