1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. BYD تولید خودروهای فقط احتراقی را متوقف کرد

BYD تولید خودروهای فقط احتراقی را متوقف کرد

18 فروردین 1401
  • 0

«بی وای دی» (BYD) یکی از خودروسازان پیشروی چینی گفته که تولید خودروهای فقط احتراقی را در ماه گذشته میلادی متوقف کرده است و اکنون به طور انحصاری خودروهای الکتریکی خالص (BEV) و خودروهای هیبریدی قابل شارژ (PHEV) تولید می کند. این اطلاعیه در حساب های BYD در توییتر، فیس بوک و وی چت منتشر شده است.

این شرکت ادعا کرده که «اولین خودروسازی در جهان است که تولید خودروهای با موتور احتراقی را متوقف می کند». ادعایی جسورانه که در واقع کاملاً هم درست نیست! چرا که خودروسازانی مانند اسمارت وجود دارند که از سال 2019 کاملاً برقی شده اند و همه مدل های مجهز به موتور احتراق داخلی را از خط تولید خود حذف کرده اند.

BYD-tweet-all-ev.webp

با این حال، پیش بینی می شود که اکثر خودروسازان این اقدام را نزدیک تر به سال 2030 انجام دهند. زمانی که بازارهای بزرگی مانند اروپا شروع به اعمال و اجرای قانون ممنوعیت فروش خودروهای مجهز به موتور احتراقی خواهند کرد.

در ماه نوامبر گذشته، BYD به همراه فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز، ولوو و جگوار لندرور متعهد شدند تا سال 2040 تولید خودروهای نیازمند به سوخت فسیلی را در سراسر جهان متوقف کنند.

بی وای دی اعلام کرده که با ارائه «خدمات جامع و گارانتی های پس از فروش» از جمله تولید و تامین قطعات در طول عمر محصولاتی که تولید آنها متوقف شده، به حمایت از دارندگان مدل های مجهز به موتورهای احتراقی ادامه خواهد داد.

علاوه بر تبدیل شدن به یک برند الکتریکی، این خودروساز چینی همچنین در ماه مارس رکورد فروش جدیدی را با فروش 104,338 دستگاه شامل 53,664 خودروی کاملا الکتریکی و 50,674 خودروی هیبریدی اعلام کرد. این اعداد بی وای دی را به پر فروش ترین سازنده خودروهای با انرژی جدید در چین تبدیل می کند و همچنین آن را جلو تر از تسلا، در دو ماه اول سال 2022، در مقام نخست فروش خودروهای برقی در جهان قرار می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، فروش خودروهای هیبریدی در سه ماهه اول سال 2022 به میزان 857 درصد رشد داشته است. خودروهای هیبریدی همچنین نیمی از فروش BYD را تشکیل می دهند و این بدان معناست که این خودروساز به احتمال زیاد تولید موتورهای احتراقی را به عنوان بخشی از سیستم های هیبریدی خود برای مدتی ادامه خواهد داد.

رسانه «اخبار خودروی چین» (Car News China) گزارش می دهد که BYD پیش بینی فروش سالانه خود را برای سال 2022 ارتقا داده و از 1.2 میلیون به 1.5 میلیون دستگاه و حتی در صورت غلبه بر مشکلات عرضه، تا 2 میلیون دستگاه پیش بینی کرده است.



نظرات