1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. این وسیله نقلیه کاملاً الکتریکی هنگامی که پارک شده، رمز ارز استخراج می کند

این وسیله نقلیه کاملاً الکتریکی هنگامی که پارک شده، رمز ارز استخراج می کند

20 فروردین 1401
  • 0

شرکت کانادایی دِیمَک (Daymak) یک خودروی برقی سه چرخه را معرفی کرده که به جز قابلیت های فنی چشمگیر، مزیت عجیب دیگری نیز دارد، امکان استخراج ارزهای دیجیتال! این خودرو که «اَوونیره اسپیریتوس» نام دارد، یک خودروی سه چرخ تماما الکتریکی است که در دو تیپ تولید می شود: دلوکس و آلتیمِیت. اَوونیره (Avvenire) در زبان ایتالیایی به معنی «آینده» است و کنایه ای است از ساخت این خودروها در لبه تکنولوژی.

در حالی که قیمت و عملکرد این دو تیپ قدری متفاوت است، اما هر دو یک چیز مشترک دارند: هر دوی آنها ارز دیجیتال استخراج می کنند.

ابتدا، اجازه دهید مشخصات هر دو خودرو را مرور کنیم. اوونیره اسپیریتوس آلتیمیت (Avvenire Spiritus Ultimate) به لطف موتور 330 کیلوواتی خود که 449 اسب بخار قدرت تولید می کند، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۲ ثانیه دارد. حداکثر سرعت آن به حدود ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می رسد و در صورت شارژ کامل، بردی معادل ۴۸۰ کیلومتر دارد. تیپ اقتصادی تر یعنی دلوکس (Deluxe) می‌تواند در عرض 5 ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و با حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت حرکت کند. برد آن نیز کمی کوتاه‌تر از Ultimate و حدود 400 کیلومتر است.

daymak-spiritus-2.webp

تفاوت عمده این دو مدل در قیمت آنها است. قیمت دلوکس که مدل اقتصادی این سه چرخ است 22,995 دلار است، در حالی که Ultimate با قیمت 149,000 دلار به فروش می رسد. Ultimate دارای ویژگی های بسیار بیشتری مانند رانندگی خودکار، شارژ بی سیم، بدنه فیبر کربن و موارد دیگر است. اگرچه تفاوت قیمت بین مدل‌ها بسیار زیاد است، اما هر دو، امکان استخراج ارزهای دیجیتال را دارند و دارای یک کیف پول رمزارزها به نام Nebula هستند. با استفاده از «برنامه کیف پول Nebula در داخل خودرو» دارندگان این خودرو می‌توانند زمانی که خودرو پارک شده است، رمزارز استخراج کنند. شرکت سازنده ادعا می‌کند با این خوروها می‌توانید بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، کاردانو و رمز ارزهای دیگری را استخراج کنید و این قابلیت فقط منحصر به مدل‌ Spiritus است.

منبع اتوبلاگ


نظرات