1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تسلا «سایبر تراک» به روز شده خود را در افتتاح کارخانه عظیم تگزاس به نمایش گذاشت

تسلا «سایبر تراک» به روز شده خود را در افتتاح کارخانه عظیم تگزاس به نمایش گذاشت

21 فروردین 1401
  • 0

روز پنجشنبه گذشته، تسلا رویدادی به نام «سوارکاری سایبری» (Cyber Rodeo) برگزار کرد که در آن افتتاح رسمی کارخانه جدید خود را در شهر آستین ایلت تگزاس جشن گرفت. این رویداد همراه با موسیقی، آتش بازی و مانور مجموعه پهپادهایی که شکل وسایل نقلیه این خودروساز را در کنار هم می ساختند، ایلان ماسک با کلاه گاوچرانی – که متناسب با فرهنگ ایین منطقه است - و عینک آفتابی تیره روی صحنه رفت تا درباره گذشته، حال و آینده شرکت صحبت کند.

ماسک سوار بر اولین تسلا «رودستر» تولید صنعتی، در حالی که آهنگ مهیجی در پس زمینه پخش می شد، روی صحنه رفت. جمعیت برای دیدن مدیرعامل خودروساز مشتاق بودند. اولین نکته مهمی که از ارائه او مشخص شد این بود که یک نسخه بتا از نرم افزار تمام خودران تسلا اواخر امسال به طور گسترده به بازار عرضه می شود.

tesla-roadster.webp

رودستر تسلا

او سپس اطلاعاتی از اندازه عظیم کارخانه تازه تاسیس تگزاس به مخاطبان داد که بر اساس آن مساحت این مرکز تولید 31 میلیون متر مربع است.

ماسک ادعا می کند زمانی که این کارخانه در تگزاس به طور کامل عملیاتی شود، می تواند حدود 1 میلیون دستگاه در سال تولید کند که گفته می شود حدود 500,000 دستگاه از آن مدل Y است. ماسک همچنین گفت که وانت سایبری یا «سایبر تراک» (Cybertruck) در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد و محل تولید آن نیز همین کارخانه است.

Tesla_Cybertruck.webp

سایبر تراک تسلا

تسلا علاوه بر ساخت وسایل نقلیه، در این کارخانه باتری نیز تولید خواهد کرد.

ماسک با نگاه به آینده اعلام کرد که یک روبو تاکسی (تاکسی خودران) در راه است که به ادعای او «یک طراحی کاملاً آینده نگرانه دارد».

او همچنین ابراز امیدواری کرد که نسخه اولیه یک ربات انسان نما از این شرکت به نام Optimus در سال 2023 به بازار عرضه شود. رباتی که به گمان ماسک «جهان را حتی بیشتر از خودروها تغییر خواهد داد

tesla-optimus.webp

تسلا آپتیموس

ماسک قصد دارد بقیه سال جاری را برای راه اندازی و عملیاتی کردن این کارخانه در تگزاس اختصاص دهد. در سال 2023، «موج عظیمی از محصولات جدید» این شرکت در راه است. علاوه بر Cybertruck، نسل دوم رودستر و کامیون این شرکت به نام «سِمی» (Semi) نیز در راه هستند.

در ادامه برنامه پس از نمایش برخی از اولین مدل Y های تولید شده در این کارخانه، یک سایبر تراک روی صحنه آمد و ماسک تاکید کرد که این غول با لبه های تیز، دستگیره ای روی در ها ندارد و در عوض، زمانی که صاحبش به آن نزدیک شود می فهمد که او آنجاست.

منبع موتور ۱


نظرات