1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. کسب و کار
  4. شرایط اجاره خودرو ساعتی چگونه است؟

شرایط اجاره خودرو ساعتی چگونه است؟

20 فروردین 1401
  • 0

اجاره خودرو ساعتی یکی از راه‌های ساده، سریع و به‌صرفه برای در اختیار گرفتن خودروی دلخواه به صورت اجاره‌ای است. همانطور که می دانید ماشین داشتن دردسرهای خاص خودش را دارد ولی مزیت های زیادی دارد با توجه به اینکه خودرو خارجی بسیار گران قیمت است پس موسسه‌های اجاره خودرو پیشنهادات گوناگونی برای ارائه خدمات به مشتریان خود دارند؛ که یکی از روش‌های محبوب برای گروهی از مشتریان، محاسبه هزینه و سایر شرایط اجاره اتومبیل بر اساس واحد زمانی ساعت است. در این مقاله به بررسی این روش از ابعاد گوناگون پرداخته‌ایم.

چرا باید خودرو را ساعتی اجاره کنیم؟

هیچ بایدی در این زمینه وجود ندارد؛ اما در صورت وجود چنین پیشنهادی، توصیه می‌کنیم شرایط آن را به دقت بررسی کنید. این روش ممکن است برای اهداف خاص گوناگون، مزایایی داشته باشد که روش اجاره روزانه ندارد.

به عنوان مثال برای افرادی که نیاز به اجاره خودرو در بازه زمانی کمتر از یک روز دارند؛ اجاره خودروی ساعتی انتخاب مناسبی است. چرا که در اجاره روزانه، شما با چند ساعت تاخیر نیز، ملزم به پرداخت اجاره یک روز بیشتر خواهید شد. در حالی که با ثبت قرارداد تحت عنوان اجاره ماشین ساعتی، تنها کافی است به میزان ساعت استفاده از خودرو هزینه بپردازید. این ویژگی برای کرایه ماشین جهت انجام امور تشریفاتی و یا مراسم عروسی مناسب است.

ویژگی دیگر اجاره خودرو ساعتی امکان در اختیار گرفتن راننده است. معمولا افرادی که خودرو را برای زمانی محدود اجاره می‌کنند؛ مایل به داشتن راننده اختصاصی نیز هستند. این روش رنت به شما اجازه می‌دهد که بدون نگرانی از رانندگی و وضعیت خودروی اجاره شده، به سایر امور خود بپردازید.

مزایا اجاره ماشین به صورت ساعتی

مهم‌ترین مزیت اجاره ساعتی ماشین، انعطاف‌پذیری زمان تحویل آن است. در واقع در این روش شما دلهره تحویل خودرو در ساعت مشخصی از روز را نداشته و در صورت تاخیر هزینه پرداختی شما برای کل روز اضافه شده افزایش پیدا نمی‌کند.

در کنار مزیت گفته شده برای اجاره ماشین به صورت ساعتی، این روش اجاره تمامی مزایای اجاره روزانه خودرو را نیز در بر دارد. تجربه رانندگی با یک خودروی جدید، امکان استفاده از یک خودروی بهتر و لوکس‌تر برای انجام امور مهم، حذف هزینه‌های خواب سرمایه، بیمه، مالیات و عوارض و همچنین تعمیرات و نگهداری خودرو (در صورت خرید خودرو)،  امکان اجاره همزمان چند خودرو، وجود حق انتخاب خودرو مناسب با شرایط گوناگون و... از جمله مزایایی است که در اجاره ساعتی ماشین نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

کاربردهای اجاره خودرو ساعتی.jpg

 

هزینه ای اجاره ساعتی اتومبیل چگونه حساب می شود؟

محاسبه هزینه اجاره ساعتی اتومبیل دقیقا مانند محاسبه این هزینه در مدل اجاره روزانه است. با این تفاوت که در اجاره ساعتی، معیار محاسبه هزینه ساعت است. این ویژگی در اجاره‌های کوتاه مدت و شرایطی که اجاره کننده نمی‌تواند ساعت دقیقی را برای باز پس دادن خودرو پیش‌بینی کند بسیار مهم است. چراکه همان‌طور که پیش از این گفته شد این روش موجب کاهش هزینه‌های اجاره کننده می‌شود.

نکته حائز اهمیت دیگر در زمینه اجاره ساعتی ماشین، افزایش و کاهش نرخ پیشنهادی برای هر ساعت، بر اساس افزایش و کاهش میزان ساعات اجاره محاسبه می‌شود. در واقع میان این دو ویژگی نسب مستقیمی وجود دارد و هرچه خودروی اجاره‌ای ساعات بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد؛ هزینه پرداختی شما به ازای هر ساعت مشمول تخفیف بیشتری خواهد شد.

شرایط اجاره خودرو ساعتی چگونه است؟

شرایط اجاره ماشین ساعتی تفاوت زیادی با اجاره خودرو به شکل معمول ندارد. تنها تفاوت این مدل، در محاسبه هزینه‌های اجاره بر مبنای ساعتی به جای روزانه است. به جز این ویژگی، سایر شرایط اجاره اتومبیل را باید در این مدل نیز رعایت کنید. ارائه تضمین‌های لازم برای باز پس دادن خودرو در شرایط سالم، شرایط پرداخت اجاره بها، امضای قرارداد اجاره، ارائه مدارک شناسایی کامل و... از جمله این موارد معمول هستند.

مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین ساعتی

در این زمینه نیز مدارک ارائه شده از سوی اجاره کننده کاملا مشابه با سایر روش‌های اجاره خودرو است. ارائه مدارکی همچون کارت شناسایی معتبر، سن بالای 18 سال، گواهی معتبر به نام اجاره کننده، تضمین‌های لازم و هم‌ارزش با خودرو (مثلا مدارک شرکتی، سند ملکی، چک‌های تضمین و...) از جمله این موارد هستند.

طبیعتا ارائه این اسناد و تضمین‌ها در قالب یک قرارداد حقوقی میان اجاره دهنده و اجاره کننده ثبت می‌شود؛ تا هر دو طرف با خیالی آسوده از مزایای اجاره خودرو ساعتی نیز مانند سایر روش‌های اجاره خودرو بهرمند شوند.

اجاره خودرو تشریفات ساعتی است ؟

معمولا خودروهای تشریفاتی، خودروهایی با ویژگی‌های خاص‌تر و طبیعتا گران‌قیمت‌تر هستند. به همین دلیل است که در بعضی از شرایط، اجاره خودرو تشریفات ساعتی پیشنهاد به‌صرفه‌تر و بهتری است. البته اجاره کننده می‌تواند خودروهای تشریفات را به صورت روزانه نیز اجاره کند؛ و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که اجاره خودرو ساعتی هم مانند سایر روش‌های اجاره خودرو، دارای ویژگی‌های گوناگون است. در نتیجه این شرایط و خواسته‌های شما به عنوان اجاره کننده است که انتخاب روش مناسب اجاره ماشین را مشخص می‌کند. بنابراین بهتر است با در نظر گرفتن هدف خود از اجاره خودرو و با بهره بردن از تجربه و مشاوره موسسه‌های اجاره خودرو در این زمینه، بهترین روش را برای انجام این کار انتخاب کنید.

اجاره ماشین عروس به صورت ساعتی اجاره داده می شود؟

همانطور که می دانید هزینه های عروسی بسیار زیاد است و با توجه به اینکه اجاره ساعتی اتومبیل بسیار هزینه ای کمتری نسبت به روزانه دارد پس این نحوه رنت کردن ماشین بین جوانانی که قصد عروسی دارند بسیار محبوب و رایج است بعد از اتمام مراسم ماشین را تحویل می دهند و در هزینه ها تا حد ممکن صرفه جویی می کنند و کار اجاره ماشین عروس را بسیار راحت می کنند.

اجاره ای آنلاین ساعتی ماشین

همانطور که در این مقاله به موضوع اجاره ساعتی اتومبیل پرداختیم که چه مزیت ها ی دارد و کاربرد های آن را شرح دادیم به یک شرکت معتبر نیاز داریم که بتواند بسیاری از ماشین های خارجی را در کمترین زمان ممکن برای مشتریان فراهم کند و بسیار معتبر باشد و خدمات خوبی را ارائه کند.

شرکت سورنا سیر با چندین سال تجربه؛ خدمات متنوعی را خدمت مشتریان ارائه می کند و بسیاری از ماشین های معتبر خارجی را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار میث دهد و کانال های ارتباط با کارشناسان و مشاوران آنها به شرح زیر می باشد که می توایند با آنها ارتباط بگیرید و به صورت رایگان مشاوره می دهند.

آدرس: جردن – کوچه آناهیتا – پلاک ۲۲ – واحد ۷

ایمیل: info@ejarekhodrosorena.com

تلفن: ۸۸۷۸۵۷۰۴-۰۲۱

سایت: https://ejarekhodrosorena.com

 

 

 



نظرات