1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. تصمیم جدی ایران خودرو و سایپا برای اجرای فرامین رئیس جمهور

تصمیم جدی ایران خودرو و سایپا برای اجرای فرامین رئیس جمهور

21 فروردین 1401
  • 3

گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرده است که قصد دارد، فراتر از دستور رئیس جمهوری در سال جاری گام بردارد و افزایش ۵۹ درصدی تولید را رقم بزند.

این گروه خودروساز با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و با هدف تحقق شعار"تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌ آفرین"، تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار قرار داده و راهبرد تولید اقتصادی را در پیش گرفته است.

ایران‌خوردو قصد دارد در سال جاری با عبور از تولید محصولات زیان‌ده، به سمت تولید محصولاتی به روزتر، باکیفیت‌تر و مقرون به صرفه‌تر پیش رود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا انتهای سال  ۷۵۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری، وانت و خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین تولید کند. از تعداد کل هدف‌گذاری شده، ۷۲۵ هزار دستگاه سهم محصولات سواری و وانت و ۲۵ هزار دستگاه سهم خودروهای تجاری خواهد بود. بر این اساس با توجه به تولید ۴۰۰ هزار دستگاهی این خودروساز در سال ۱۴۰۰، با افزایش تولید در سال جاری بیش از ۵۹ درصدی بر تولید خود خواهد افزود.

با توجه به تولید ۷۰۰۷ دستگاه خودرو در حوزه تجاری سنگین و نیمه سنگین، با تحقق هدف ۱۴۰۱، افزایش ۲۵۶ درصدی در خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین محقق خواهد شد.

همچنین محمدعلی تیموری- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا- نیز روز گذشته (شنبه) از برنامه‌ریزی برای افزایش ۴۵ درصدی خودرو طی سال جاری و رساندن تولید به ۱۶۰۰ دستگاه در روز در راستای اجرای فرمان رئیس جمهوری برای افزایش تولید خودروسازان خبر داد.  

وی ضمن اشاره بر اینکه این گروه خودروسازی در ماه‌های پایانی سال گذشته و در راستای جهش تولید، زیرساخت‌های لازم برای افزایش تولید خودرو را فراهم کرده است؛ گفت: طبق بند افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در هشت فرمان ابلاغ شده از سوی رئیس جمهوری، سعی و تلاش این مجموعه بر این است که در راستای تحقق این مهم، تا پایان سال جاری بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند.

این مدیر خودروساز با بیان اینکه افزایش تولید خودرو به سرعت بر قیمت خودرو در بازار اثر خواهد گذاشت، افزود: افزایش تولید روزانه خودرو، سبب خواهد شد که گروه خودروسازی سایپا به نیاز متقاضیان به صورت مناسب پاسخ دهد و دست دلالان و واسطه ها از بازار محصولات این مجموعه کوتاه شود. به دلیل کنترل موجودی و کاهش خودروهای ناقص، تولید سایپا از ۲۳ دی تا پایان سال ۱۴۰۰،   بطور میانگین روزانه حدود ۱۱۰۰ دستگاه بود که با توجه به برنامه افزایش تولید در سال جاری، تولید روزانه از ابتدای سال به مرز ۱۶۰۰ دستگاه رسید؛ این میزان از تولید در سه ماهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

 تیموری با بیان اینکه بیشترین نرخ عبور مستقیم خودرو در خطوط تولید در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶ درصد بوده و اکنون این شاخص (از ابتدای سال ۱۴۰۱) با نرخ ۶۵ درصد آغاز شده و افزایش آن نیز درحال پیگیری است، تصریح کرد: طبق مذاکرات گسترده ای که با قطعه سازان و تامین کنندگان قطعه صورت گرفته، با کمترین مشکل تولید خودرو دنبال خواهد شد به گونه‌ای که تولید خودروهای ناقص تا پایان اردیبهشت ماه به ۲۰ هزار دستگاه برسد.

منبع ایسنا


نظرات

  • کاربر سایت کاربر سایت (21 فروردین 1401 ساعت 20:47)

    همه چی به هم میاد
    تصمیم،رئیس جمهور، خودروساز
    یه ترکیب امیدوار کننده!!!

  • کاربر سایت کاربر سایت (21 فروردین 1401 ساعت 17:16)

    یعنی تو کل تاریخ بشریت بی همه کس تر بی ناموس تر از این دو خودرو ساز پیدا نمیکنی پیکانو میدن به قیمت پورش

  • صالح صالح (21 فروردین 1401 ساعت 15:40)

    ممنون از مدیران محترم فرغون سازی ایران خودرو و گاری چهار چرخ سایپا
    خدایی نیاز به خنده داشتیم