1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. این خودروی خودران خالی که توسط پلیس متوقف شد، قصد فرار دارد؟!

این خودروی خودران خالی که توسط پلیس متوقف شد، قصد فرار دارد؟!

23 فروردین 1401
  • 0

در فیلم جدیدی که در توییتر منتشر شده است، یک خودروی خودران خالی توسط پلیس ایالات متحده به کنار کشیده می شود، اما بعد از مدتی در میان تعجب پلیس ها و افرادی که شاهد صحنه هستند دوباره به راه افتاده و تقاطع را رد می کند و در آن سوی چراغ، با روشن کردن چراغ های خطر در کنار خیابان متوقف می شود.

خودروی مذکور که یک شورولت بولت الکتریکی هاچبک است که توسط شرکت کروز (Cruise)، زیرمجموعه خودروهای خودران جنرال موتورز تولید می شود، در شب بدون روشن کردن چراغ جلو و بدون سرنشین در خیابان های سانفرانسیسکو در حال حرکت بود که توسط پلیس متوقف شد.

در ویدیوی زیر که توسط فردی با آیدی @llsethj در توییتر منتشر کرده، می توانید این ماجرا را به طور کامل ببینید. صدای یکی از تماشاچیان در ویدئو شنیده می شود که می گوید «هیچ کس در آنجا (داخل ماشین) نیست، این دیوانه کننده است»، در حالی که دیگری می پرسد: «چطور ممکن است این اتفاق بیفتد؟»

پس از توقف اولیه، وسیله نقلیه خودران که مجهز به رادار، دوربین و چراغ‌های لیزری برای «خواندن» جاده است، در حالی که یک پلیس از پنجره داخل آن را نگاه می‌کند، دوباره به جلو می راند و با روشن کردن چراغ‌های خطر در آن سمت چهار راه می ایستد.

در حالی که بسیاری از افراد در رسانه های اجتماعی گفتند که این خودرو در حال فرار است، جنرال موتورز ادعا می کند که خودرو به دلیل نزدیک بودن به ترافیک در حال حرکت، سعی کرده به مکان امن تری برود.

در یک بیانیه رسمی، جنرال موتورز گفت: «خودروی خودران ما به وسیله نقلیه پلیس تسلیم شد، سپس به نزدیک‌ترین مکان امن برای توقف، همانطور که در نظر داشتیم، رفت. ما با پلیس سانفرانسیسکو در مورد نحوه تعامل با وسایل نقلیه خودران خود در شرایطی مانند این مورد، همکاری نزدیکی داریم».

پلیس سانفرانسیسکو هنوز بیانیه ای در مورد این حادثه منتشر نکرده است.

در سال 2016، جنرال موتورز، غول خودروسازی ایالات متحده، شرکت فناوری خودران کروز را به قیمتی بین 500 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار خرید.

در سال 2017، این شرکت مجوز آزمایش خودروهای بدون راننده را در خیابان‌های سانفرانسیسکو، از طریق برنامه سواری اشتراکی «Cruise Anywhere» دریافت کرد. به نظر می‌رسد که تاکنون واکنش‌ها به این برنامه تا حد زیادی مثبت بوده است و از زمان شروع آن از بیش از پنج سال پیش هیچ حادثه جدی گزارش نشده است.

بیش از 20 سازنده خودروهای خودران، از جمله مرسدس بنز، تسلا، گوگل ویمو (Waymo) و Zoox اکنون مجوز آزمایش فناوری خودران را در خیابان های عمومی ایالات متحده دارند.

منبع درایو


نظرات