1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. فناوری مرسدس AMG SL 43 برگرفته از خودروهای فرمول یک این شرکت است

فناوری مرسدس AMG SL 43 برگرفته از خودروهای فرمول یک این شرکت است

29 فروردین 1401
  • 0

مرسدس بنز به تازگی از کانورتیبل جدید خود، مرسدسAMG SL 43 رونمایی کرد. نسل هفتم SL دارای عملکرد بالا، فناوری پیشرفته تر و سطح جدیدی از آسایش در هنگام رانندگی است. با این حال، اخیراً کارشناسان به تصمیم این خودروساز آلمانی مبنی بر کنار گذاشتن موتورهای شش و هشت سیلندری به نفع یک توربوشارژ چهار سیلندر در این مدل خاص واکنش نشان داده اند.

AMG SL43 نسخه پایه در کلاس خود است. زیر کاپوت این خودرو یک موتور 2.0 لیتری تنها با چهار سیلندر نهفته است؛ اما اجازه ندهید این عدد شما را فریب دهد، چرا که ادغام یک توربوشارژر با یک موتور الکتریکی 48 ولتی هیبریدی ملایم (mild-hybrid) به آن اجازه می دهد تا 376 اسب بخار قدرت و 479 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک منتقل می شود که به نوبه خود اجازه می دهد این کانورتیبل به حداکثر سرعت 275 کیلومتر بر ساعت برسد و رسیدن از سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در 4.9 ثانیه تجربه کند.

mercedes-amg-sl-43-with-f1-tech.webp

به گفته مرسدس، فناوری مورد استفاده در موتور AMG SL 63 از خودروهای فرمول یک (F1) آن مشتق شده است. در این فناوری معمولا یک موتور الکتریکی 1.5 اینچی به توربوشفت خودرو اضافه می شود تا خروجی آن را به حداکثر برساند. به نقل از خودروساز، این پیکربندی «به طور قابل توجهی انتقال قدرت فوری را در دور آرام (Idle) موتور و همچنین در کل محدوده دور موتور بهبود می بخشد». این بدان معناست که حتی اگر راننده پای خود را از روی پدال گاز بلند کند، فشار بوست همچنان توسط توربو حفظ می شود.

یوخن هرمان، مدیر ارشد فنی مرسدس، گفت: «توربوشارژر بنزینی با اگزوز الکتریکی نمونه ای جذاب از انتقال فناوری فرمول یک به خودروهای تجاری است».

علاوه بر افزایش قدرت، فناوری انتقال یافته از خودروهای F1 مرسدس نوید ارائه یک تجربه رانندگی پیشرفته را به SL می دهد.



نظرات