1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی بهترین خودروی سال جهان از کره جنوبی!

معرفی بهترین خودروی سال جهان از کره جنوبی!

29 فروردین 1401
  • 6

آیونیک 5، محصول برقی خاص هیوندای با رای روزنامه‌نگاران خودرو توانست عنوان بهترین خودروی سال 2022 جهان انتخاب را بدست آورد. این داوران همچنین آیونیک 5 را به عنوان بهترین خودرو الکتریکی جهان و دارنده بهترین طراحی خودرو سال انتخاب کردند.

انتخاب برترین خودروی سال جهان هرساله همزمان با برگزاری نمایشگاه نیویورک با نظر سنجی از بیش از ۱۰۰ خبرنگار تخصصی خودرو از ۳۳ کشور دنیا انتخاب می‌شود. خودروها برای شرکت در این رقابت باید این شرایط را داشته باشند: در سال حداقل ده‌هزار دستگاه از آن‌ها تولید شده باشد، با قیمتی کمتر از محصولات لوکس در کلاس خود باشند و حداقل در دو بازار بزرگ جهان وارد شده باشند.

2.webp

با این شرایط، در سال 2022  تنها امسال 28 خودرو برای دریافت این جایزه به رقابت پرداختند که هیوندای آیونیک ۵ با پشت سرگذاشتن کیا EV6 و فورد موستانگ ماخ‌ E به این مقام دست کرد.

امسال داوران همچنین مرسدس-بنز EQS را به عنوان بهترین ماشین لوکس، آئودی ئی-ترون GT را به عنوان بهترین ماشین اسپرت و تویوتا یاریس کراس را به عنوان بهترین ماشین شهری انتخاب کردند.

1.webp

بهترین طراحی سال توسط ‌شش کارشناس سرشناس از کشورهای آمریکا، آلمان، بریتانیا، فرانسه و ژاپن انتخاب شد. آئودی ئی-ترون GT و کیا EV6 دو ماشین دیگری بودند که به مرحله آخر این رقابت رسیدند.

در بخش ماشین‌های شهری،‌ در کنار تویوتا یاریس کراس، اپل موکا و فولکس‌واگن تایگان به مرحله نهایی رسیدند. در بخش بهترین ماشین لوکس سال هم ب‌ام‌و iX و جنسیس GV70 با مرسدس-بنز رقابت کردند

3.webp

4.webp



نظرات

  • پیکان پیکان (30 فروردین 1401 ساعت 00:09)

    نخیرم .پراید وانت بهترین خودرو جهانه ....
    .
    دمپایه آخوند...صلوات بلند عنایت بفرمایید

  • مکانیک مکانیک (29 فروردین 1401 ساعت 22:30)

    هنوز خیلی مونده تا کره ای ها به گرد و خاک صنایع خودروسازی ما برسن ...
    همین تیبا صندوقدار ۲۰۰ میلیون تومنی صد سال از این آهن پاره هیوندایی جلوتره خداییش تازه آپشن زیبا و منخصر به فردی مثل زه دور بدنه هم میتونیم سفارش بدیم نصب کنن..!!
    از آقای رئیسیِ عزیز هم خواهش میکنیم مبادا سعی و تلاشی در راستای برهم زدن ترکیب جادویی مدیریت ایران خودرو و سایپا و دیگر *********** خودروساز کشور انجام دهند ... با همین فرمان عالیست و انشاءالله به زودی شاهد قیمتهای چند میلیاردی محصولات داخلی خواهیم بود که خیلی هم خوبه ....

  • مجید مجید (29 فروردین 1401 ساعت 17:11)

    شرم کنید خودروسازان و حامیان داخلی

  • امجد فتحی امجد فتحی (29 فروردین 1401 ساعت 14:57)

    خاک عالم تو سرتون کره جنوبی داره کجا میره و ما کجا داریم عقب گرد میکنیم...خاک تمام دنیا تو سر هر چی مسئول و *** که اگر صدام هم ایران رو میگرفت اینطوری نمیرید بهمون...تف تو شرف نداشتتون

  • صدا صدا (29 فروردین 1401 ساعت 12:39)

    شاید در صنعت خودرو سازی هیچ جایگاهی در جهان نداریم ولی همین که پراید داریم با 60% داخلی سازی انجام میدهیم مایه افتخار است .
    با این مشکلاتی که کشور بعد از انقلاب با آن درگیر شد و این همه دزدی و اختلاس و نابسامانی و میلونها مشکل دیگر همین که نشدیم افغانستان خدارا باید شکر کنیم . و این هم میگذرد و ما هم یروز به امید خدا میشیم کره جنوبی و حرفی برای گفتن پیدا می کنیم

    تاسف تاسف (29 فروردین 1401 ساعت 14:37)

    همین طرز فکر هست که مارو 100 سال عقب انداخته.
    روی ثروت خوابیده باشی ولی گشنه باشی. بعد هم دعا کنی که خداروشکر مثل افغانستان و سومالی و.... غیره نشدیم.
    بجای مطالبه گری حیف و میل شدن این همه ثروت تو ایران، به کشورهای بدتر از خودتون نگاه کنید و خدارو شکر کنید!!!!

    از ماست که بر ماست