1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بنزی که با یکبار شارژ 1000 کیلومتر حرکت می کند!

بنزی که با یکبار شارژ 1000 کیلومتر حرکت می کند!

29 فروردین 1401
  • 2

یک ماشین الکتریکی بنز با ثبت رکوردی تازه توانست با یک بار شارژ بیش از 1000 کیلومتر حرکت کند. این ماشین که نامش EQXX است در سفری که ۱۱ ساعت و نیم طول کشید، از شهر اشتوتگارت آلمان تا جنوب فرانسه را بدون توقف برای شارژ حرکت کرد.

مرسدس-بنز می‌گوید EQXX کم مصرف‌ترین ماشینی است که در تاریخ این کارخانه ساخته است. ساخت این ماشین آزمایشی ۴۰ ماه طول کشید و بنز آن را سه ماه پیش رونمایی کرد. هدف از ساخت این ماشین نمایش توانایی‌های کارخانه در ساخت ماشین‌های الکتریکی است و بنز امیدوار است فن‌آوری‌های این ماشین را چند سال دیگر در مدل‌های خود به خریداران عرضه کند.

رمز موفقیت EQXX برای ثبت این رکورد، وزن کم ماشین و حداقل مقاومت در برابر هوا است. باتری ماشین هم با همکاری تیم فرمول یک مرسدس-بنز ساخته شده و در آن از ترکیب شیمیایی جدیدی استفاده شده است. این باتری از سال ۲۰۲۴ در ماشین‌های بنز استفاده خواهد شد.

میزان حرکت با هر بار شارژ نگرانی اصلی کسانی است که می‌خواهند برای اولین بار ماشین الکتریکی بخرند. در حال حاضر ماشین‌های الکتریکی به طور متوسط با هر بار شارژ بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ کیلومتر حرکت می‌کنند و مسافت حرکت گران‌ترین ماشین‌های الکتریکی از ۶۵۰ کیلومتر بیشتر نمی‌شود.

بنز می‌گوید EQXX در طول سفرش به حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت رسید و باتری‌ در پایان سفر هنوز ۱۵ درصد شارژ داشت.

بنز با سرعت در تلاش است تا عقب‌ماندگی خود را در ساخت ماشین‌های الکتریکی جبران کند و اقتدار تسلا را به چالش بکشد. این شرکت اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۶ شصت و پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند تا هم تسلا را پشت سر بگذارد و هم عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان را از ب‌ام‌و پس بگیرد.



نظرات

  • ali ali (30 فروردین 1401 ساعت 09:12)

    عمرا بتونی با ایرانخودرو و سایپا رقابت بکنی

  • مجید مجید (29 فروردین 1401 ساعت 21:59)

    خودروساز داخلی و حامیان زانتی یاد بگیریید مفهوم تولید را