1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. فرصتی طلایی برای تجسم مجدد خودرو در عصر الکتریکی شدن

فرصتی طلایی برای تجسم مجدد خودرو در عصر الکتریکی شدن

31 فروردین 1401
  • 0

«آنتونی لو» که پیش از پیوستن به شرکت فورد موتور در ماه آوریل گذشته به عنوان طراح ارشد این گروه، بیش از یک دهه را در رنو گذرانده و به باز طراحی این برند فرانسوی کمک کرده بود، می توان گفت که در مورد طراحی خودروهای مفهومی چشم نواز حداقل یکی دو نکته می داند!

حال او قصد دارد که جادوی مدل‌های مفهومی را به فورد و لینکلن بازگرداند، چرا که الکتریکی شدن خودروهای جدید آن‌ها به او این اجازه را می‌دهد که به گفته خودش در مصاحبه با اتونیوز «یک بار برای همیشه از این فرصت برای تجسم دوباره ظاهر خودرو استفاده کند. فرصتی نادر که شاید تنها یک بار در زندگی پیش بیاید

برای اکثر خریداران، طراحی بیرونی یک وسیله نقلیه اولین ویژگی ای است که یک واکنش هیجانی در آنها ایجاد می کند. لو معتقد است که در عین حال که طراحی بیرونی اهمیت خود را حفظ می کند، طراحی داخلی در عصر فناوری پیشرفته، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

anthony-lo.webp

آنتونی لو، مدیر طراحی فورد

در گذشته، طراحی بیرونی همیشه حرف اول را می زد. این بخشی از چیزی است که شما را به خودرو جذب می‌کند. اما اکنون به دلیل تعدد ویژگی‌های داخل وسیله نقلیه که می‌توانید به عنوان کاربر کنترل کنید، رابط کاربری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. روند طراحی در حال وارونه شدن است

ظهور وسایل نقلیه الکتریکی، یک صفحه سفید برای بازطراحی خودرو در اختیار طراحان پیشرو قرار داده است. اغلب پک باتری و موتورهای الکتریکی فضای کمتری را نسبت به موتورهای احتراقی که در جلو یا عقب خودرو قرار دارند اشغال می کنند و این به طراحان اجازه می دهد تا فضای داخلی یک وسیله نقلیه را به طور چشمگیری ارتقا دهند. به عنوان مثال، «لوسید ایر» قواره ای مشابه مرسدس کلاس E دارد اما از یک فضای داخلی تقریباً مشابه یک کلاس S بهره می برد.

در عین حال، این انعطاف‌پذیری به تیم طراحی اجازه می‌دهد تا بدنه را به روش‌های غیر متعارف تغییر دهند. لو می‌گوید: «ماشین مفهومی صرفاً یک مجسمه نیست، بلکه بستری است برای آزمایش تجربیات و فکر کردن و در نهایت تصمیم برای این که چگونه زبان طراحی برند باید تکامل یابد».

Renault-Dezir-Concept.webp

خودروی مفهومی رنو دِزیر

تنها در عرض یک هفته، لینکلن اولین کانسپت تمام الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد. یک خودروی مفهومی که لو در خلق آن نقش داشته است. او می‌گوید: «این بهترین راه برای درک این است که آیا این مسیر جدیدی که تصمیم گرفته‌ایم در پیش بگیریم قابل قبول است و آیا مردم عاشق آن‌ها خواهند شد یا نه». این کانسپت، تجسمی است از بسیاری از خودروهای الکتریکی که تا سال 2026 در لینکلن تولید خواهند شد.

چیزی که می‌توان گفت، این است که این خودروها شباهت زیادی به سایر خودروهای تمام الکتریکی موجود در زرادخانه کنونی فورد ندارند. سوال اصلی این است که اگر وسیله نقلیه الکتریکی مورد علاقه شما ترکیب مناسبی از ویژگی‌های داخل کابین داشته باشد، آیا مایلید طراحی بیرونی آن را نادیده بگیرید؟



نظرات