1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تصادفات و حوادث
  4. سازمان استاندارد، باز نشدن ایربگ‌ها را محکوم کرد

سازمان استاندارد، باز نشدن ایربگ‌ها را محکوم کرد

6 اردیبهشت 1401
  • 10

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، ضمن اعلام خبر توقف تولید خودروهایی که با پلتفرم پراید تولید می‌شوند، باز نشدن ایربگ خودروها در تصادف زنجیره‌ای بهبهان را محکوم کرد و گفت: در بحث نظارت بر کیفیت خودرو، ورود جدی‌تری خواهیم داشت، چرا که می‌دانیم صبر مردم در این زمینه تمام شده است.

مهدی اسلام پناه در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: بعید است بتوانیم در سال جاری، نه سوخت کاملا استانداردی تولید کنیم نه خودرویی که بتواند در صد کیلومتر، ۴ لیتر بنزین مصرف کند. دستور داده شده تست تصادف در سال جاری برای خودروها اجباری شود و از این مسئله کوتاه نمی‌آییم.
 

خودروسازان باید حقوق حادثه دیدگان را ادا کنند
وی با بیان اینکه با تولید فناورانه و قطع شدن دست مافیای پشت پرده، خودروسازی متحول خواهد شد، گفت: اعتبار نشان استاندارد برای خودروسازان، دو ساله بود ولی الان زمان این اعتبار به یک ماه کاهش یافته تا پیوسته مورد رصد قرار گیرند. همچنین از خودروسازان تعهد گرفته‌ شد اگر از بابت نبود کیفیت لازم، سرنشینان آسیبی ببینند، مدیران عالی رتبه خودروسازی ملزم هستند حقوق حادثه‌دیدگان را ادا کنند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد با واردات خودروی استاندارد موافق است تا فضایی رقابتی ایجاد شود، تصریح کرد: دولت، مجلس، مردم و شورای نگهبان همه موافق واردات خودرو هستند، اما چند نفر مخالفند که نمی‌دانم از کجا هستند؟
 

رابطه خودروسازان و ناظران، مفسده برانگیز است
وی افزود: در نخستین گام، سعی کرده‌ایم دستورالعمل‌ها را که در دست شرکت‌های نظارتی مافیایی بوده، به عدالت نزدیک‌تر کنیم؛ این شرکت‌ها و آزمایشگاه‌هایی هستند که کار نظارت به آنها برون سپاری شده است. اما وجود رابطه میان خودروسازان و ناظران، مفسده برانگیز است.
 

پلیس تا حالا کجا بوده!؟
رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه در واکنش به اظهارات پلیس راهور ناجا در بحث استانداردهای خودرویی، با بیان اینکه تمام مسائل مربوط به خودرو سال‌ها وجود داشته، اما چرا برخی طی همین چند ماه انتقادات خود را شروع کرده‌اند؟ تصریح کرد: در حالی که این منتقدان وظایف ۱۸ گانه‌ای داشتند که باید انجام می‌دادند. مثلا پلیس اگر حرفی در زمینه کیفیت خودروها دارد، چرا زمانی که استاندارد به عنوان تنها سازمان فنی، وارد میدان شده و عملیاتی را شروع کرده، آدرس اشتباه می‌دهند؟

وی افزود: نظر دولت سیزدهم این است که از بنگاه داری در حوزه خودرو خارج شود و در بحث نظارت، ورود جدی‌تری داشته باشد. چرا که می‌دانیم صبر مردم تمام شده و به همین دلیل در بحث کیفیت خودرو، کوتاه نخواهیم آمد.
 

نمی‌توان از خودروسازان دفاع کرد
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه با اشاره به تصادف زنجیره‌ای بهبهان تصریح کرد: باز نشدن ایربگ خودروها قطعا محکوم است و از خودروسازان نمی‌شود هیچ دفاعی کرد. امکان ندارد که خودرویی ایربگ نداشته باشد و گفته شود دارد، اما تاخیر عملکرد آن محتمل  است و این پذیرفتنی نیست.
 

تولید کدام خودروها متوقف می‌شود؟
وی همچنین با بیان اینکه برخی از خودروها که با پلتفرم پراید تولید می‌شوند و نمی‌توانند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کنند، از رده خارج می شوند، گفت: تا پایان سال جاری بخش عمده‌ای از تولیدات فعلی از چرخه تولید حذف می‌شوند و باید خودروهای مطابق با استانداردهای روز دنیا جایگزین آن شوند. این خودروها شامل انواع سواری، اتوبوس درون شهری و برون شهری، کامیون، کامیونت و وانت است.



نظرات

  • khalil khalil (18 اردیبهشت 1401 ساعت 13:09)

    خودتون پول میگیرین استاندارد میدین بعد برای اینکه ضایع نشین محکوم میکنین .این دنیا اون دنیا باید جواب بدین به عنوان مسئول .خانواده ها بی سرپرست و عزادار میکنین وجدانتون کجاست خداتون کیه

  • احسنت ما هم اسراییل را محکوم میکنیم احسنت ما هم اسراییل را محکوم میکنیم (13 اردیبهشت 1401 ساعت 13:26)

    احسنت

  • علی علی (8 اردیبهشت 1401 ساعت 21:56)

    لعنت حق بر مسئولین بی لیاقت

  • محمدی محمدی (7 اردیبهشت 1401 ساعت 11:02)

    سازمان استاندارد متهم اصلی صدور تأییدیه و صحه گذاری بر محصولات بی کیفیت است! عاقبت زد و بند و زیر میزی....انشاالله شاهد به درک واصل شدن عاملان این وضع با وسایل نقلیه مشابه باشیم...

  • جعفری جعفری (7 اردیبهشت 1401 ساعت 07:13)

    استاندارد تا حالا کجا تشریف داشتند

  • سید سید (6 اردیبهشت 1401 ساعت 23:05)

    بابت این ایربک تقلبی هرچقدر از خریداران خودرو دریافت کردن باید پس بدهند و یا کلیه خودرو ها را فراخوان بدهند و نقص ایربک و برطرف کنند

  • س ه ر س ه ر (6 اردیبهشت 1401 ساعت 22:55)

    محکوم کرد! از بیت‌المال حقوق میگیرید سازمان و تشکیلات برای خود درست کردید مهر تایید بر ارابه های مرگ ملت زدید حالا محکوم میکنید، خودتون رو یا دیگران.......

  • اریا اریا (6 اردیبهشت 1401 ساعت 21:59)

    خسته نباشید زحمت کشیدید

  • سعید سعید (6 اردیبهشت 1401 ساعت 21:00)

    سازمان استاندارد هم در کشته شدن مردم در تصادفات حتما حتما مقصر هست چون خودروهای بی کیفیت رو استاندارد اعلام می کنه خون اون هایی که مرده اند در تصادفات گردن سازمان استاندارد است .

  • vahid vahid (6 اردیبهشت 1401 ساعت 20:06)

    خب مثل همیشه اون میگه اون یکی مقصره اون یکی میگه اونوری مقصره.همیشه همچین بحث و جدل تکراری راه میندازن بعدش تمام.همتون مقصرید خودروساز پلیس استاندارد