1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. یک شرکت تاکسی رانی مکزیکی 1000 دستگاه ون برقی از BYD سفارش داد

یک شرکت تاکسی رانی مکزیکی 1000 دستگاه ون برقی از BYD سفارش داد

11 اردیبهشت 1401
  • 0

شرکت مکزیکی وِمو (Vemo) برای توسعه ناوگان تاکسی‌های برقی خود، 1000 وسیله نقلیه الکتریکی را از BYD سفارش داد. وسیله نقلیه مورد بحث BYD D1 است که در سال 2020 به عنوان یک مینی ون الکتریکی به طور انحصاری برای جابجایی مسافر طراحی شده است. به گفته BYD، این ناوگان مکزیکی بزرگترین ناوگان تاکسی های برقی خارج از چین خواهد بود.

«بی وای دی دی ۱) BYD D1 با همکاری شرکت کرایه خودرو DiDi توسعه یافته است. با این حال، علاوه بر شهرهای بزرگ چین، این خودروی برقی در حال حاضر وظیفه خود را به عنوان تاکسی در مکزیک آغاز کرده است. D1 به یک موتور الکتریکی با قدرت 134 اسب بخار (100 کیلووات) و حداکثر سرعت محدود شده 130 کیلومتر بر ساعت است. باتری لیتیوم آهن فسفات BYD Blade دارای ظرفیت 70 کیلووات ساعتی است که برد 418 کیلومتری را در هر شارژ برای آن به ارمغان می آورد.

BYD-D1-2c.webp

طول این مینی‌ون چینی 4390 میلی‌متر است و دارای یک در کشویی از سمت سرنشین است که امکان دسترسی آسان‌تر به کابین را فراهم می‌کند. در داخل، فضای پا و سر زیادی برای سرنشینان عقب وجود دارد که به صفحه نمایش ها و تبلت های نصب شده روی پشتی صندلی ها دسترسی دارند. این خودروی سواری بدون آلایندگی به سیستم خودران کمکی سطح 2 نیز مجهز شده است.

BYD-D1ac.webp

شرکت Vemo گفته که استفاده از 1000 دستگاه BYD D1 به جای وسایل نقلیه معمولی باعث کاهش انتشار کربن تا 20,000 تن در سال می شود که معادل کاشتن 1 میلیون درخت است. این شرکت علاوه بر BYD D1 خودروهای الکتریکی دیگری نیز از خودروسازان چینی خریداری کرده است، از جمله BYD Yuan SUV و تعدادی اتوبوس Yutong.



نظرات