1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. قالیباف: خودرو وارد می کنیم، به شرط تولید داخلی

قالیباف: خودرو وارد می کنیم، به شرط تولید داخلی

10 اردیبهشت 1401
  • 3

 

با ارز حدود ۲۵ هزار تومان هم می‌توان خودروهایی با قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ دلار با کیفیت بسیار عالی وارد کشور کرد، در حالی که قیمت تمام شده خودروی پراید ۲۰۰ میلیون تومان است.

 

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (شنبه) در پاسخ به تذکر علی بابایی کارنامی نماینده ساری در انتقاد از وضعیت بازار خودرو گفت: مصوبه واردات خودرو بعد از آن که در مجلس مورد بحث قرار گرفت، در دو جلسه مفصل در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد که در آن جلسه بنده و رییس کمیسیون صنایع و معادن حضور داشتیم. در نهایت کلیات طرح واردات خودرو با یکی دو بند اصلاحی تایید شد.

وی با تاکید بر اینکه بحث خودرو در کشور مهم است، گفت: بحث‌های صورت گرفته در کمیسیون و مجلس درباره خودرو کارشناسی بوده است؛ در موضوع واردات خودرو، این گونه نیست که فقط خودرو وارد کنیم بلکه همان طور که در قانون آمده به موضوع تولید در داخل کشور هم توجه می‌شود اما در حال حاضر روش تولید در کشور اشکالات فنی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس مجلس با اشاره به جلسه مجمع تشخیص برای بررسی طرح واردات خوردو گفت: در جلسه مجمع تشخیص مفصل توضیح دادم که چطور باید وضعیت خودرو را در کشور اصلاح کنیم. در شرایطی قیمت تمام شده خودرویی مثل پراید ۲۰۰ میلیون تومان است که حتی با ارز حدود ۲۵ هزار تومان هم می‌توان خودروهایی با قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ دلار با کیفیت بسیار عالی وارد کشور کرد.

وی ادامه داد: این موضوع خواسته مجلس بوده و مجمع هم همراهی کرد و در نهایت هم در ارتقای کیفیت تولید و قیمت تمام شده و تیراژ تولید موثر خواهد بود. از پافشاری مجلس و همراهی مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکر می‌کنم.

 



نظرات

  • alo alo (12 اردیبهشت 1401 ساعت 10:13)

    چیزی که مردم همه میدونند اینه که برای واردات خودرو هر تصمیمی در مجلس و دولت گرفته بشه فقط برای نفع خودشونه نه مردم. خودروساز تا احساس خطر میکنه دنا پلاس مجانی تقدیم میکنه ، نماینده و وزیر هم که نمیتونند جلو مردم سوار ماشین خارجی بشن چون از فضای مجازی می ترسند ، مردم هم کیلو چند؟

  • تاسف تاسف (11 اردیبهشت 1401 ساعت 14:21)

    وای از آن روزی که این پرده ورافتد..............

  • مهدی مهدی (10 اردیبهشت 1401 ساعت 20:43)

    احتمالا پول نفت چین قراره اتومبیل بشه و واردات اینطور کلید خواهد خورد