1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. قیمت دلار افزایش یافت/ افزایش قیمت ایران خودرو و سایپا

قیمت دلار افزایش یافت/ افزایش قیمت ایران خودرو و سایپا

قیمت سایپا و ایران‌خودرو همچنان رو به افزایش است
11 اردیبهشت 1401
  • 3
در حالی  که خبرهای مبتنی بر واردات خودرو، انتظاراتی را مبنا بر کاهش قیمت خودروهای داخلی ایجاد کرده است؛ بازار سایپا و ایران خودرو همچنان تحت تأثیر قیمت دلار، روند افزایشی دارند. ارزیابی بازار نشان می دهد که تقاضای پایین برای ورود خریداران به بازار خودرو نیز موجب شده که معاملات بازار با کاهش مواجه شود. شاهین سایپا با رشد 20 میلیونی نسبت به سال قبل و راناپلاس ایران خودرو با رشد 17 میلیونی، بیشترین افزایش قیمت را تجربه می کنند. 

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

امروز در کنار قیمت رانا پلاس مدل 1401 در بازار شاهد افزایش قیمت تمام محصولات ایران خودرو به غیر از «سمند LX» در بازار بوده ایم. «رانا پلاس» مدل 1401 امروز 350 میلیون قیمت خورد.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز در میان خانواده پژو 207 «پژو 207 دنده ای» با افزایش چهار میلیونی 395 میلیون تومان دست به دست شد و قیمت «پژو 207 شقف شیشه ای» نیز با افزایش سه میلیونی به 405 میلیون تومان رسید.

همچنین براساس ارزیابی های صورت گرفته «دنا معمولی» با افزایش یک میلیونی در بازار  386 میلیون تومان  معامله شد و «دنا پلاس توربو اتومات» نیز نیز با افزایش 7 میلیونی  499 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر براساس ارزیابی بازار امروز خانواده سمند هم افزایش قیمت داشت و هم با  ثبات در بازار عرضه شدند و با این شرایط «سمند LX» در بازار امروز 283 میلیون تومان قیمت خورد و تغییری نداشت و «سمند LX با موتورEF7 » هم با افزایش 2 میلیونی 325 میلیون تومان در بازار عرضه شد و «سمند سورن پلاس» هم  بدون تغییر در بازار 329 میلیون تومانی شد.

قیمت محصولات سایپا 

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» اشاره کرد.

امروز در کنار قیمت شاهین مدل 1401 در بازار شاهد افزایش قیمت «کوییکR »، «کوییک معمولی» و «ساینا» در بازار بوده ایم.

 سایپا امروز قیمت «شاهین» مدل 1401 را 375 میلیون تومان اعلام کرد. از سوی دیگر بر اساس ارزیابی بازار امروز «کوییک R» رشدی پنج میلیونی در بازار داشت و 228 میلیون تومانی قیمت گذاری شد. اما قیمت «کوییک معمولی» هم با افزایش 2 میلیون تومانی در بازار 217 میلیون تومان قیمت خورد. اما خانواده تیبا امروز بدون تغییر در بازار عرضه شد و بر این اساس «تیبا 2 معمولی» 209 میلیون تومان به فروش رفت و «تیبا صندوقدار» هم در بازار 202 میلیون تومانی شد. رصد بازار نشان دهنده آن است که «ساینا» افزایشی 4 میلیونی داشت و در بازار 213 میلیون تومان دست به دست شد.



نظرات

  • کاربر سایت کاربر سایت (11 اردیبهشت 1401 ساعت 15:13)

    شما هم کم زحمت نمی کشید برای جو سازی!
    دستتون درد نکنه.
    اجرتون با رفیقاتون!!!!

  • علی علی (11 اردیبهشت 1401 ساعت 13:20)

    از موقعی که قرعه کشی شروع شد من دارم ثبت نام میکنم بعد دوسال و سه برابر شدن قیمت کارخونه همچنان دارن قیمتو افزایش میدن و میگن ما داریم ضرر میکنیم

  • vahid vahid (11 اردیبهشت 1401 ساعت 11:39)

    اصلا مگه اینا روند کاهشی هم دارن.دلار بره بالا کارخونه میره بالا دلار بیاد پایین کارخونه دلش نمیخواد اوج رو ول کنه.کلا عاشق اوج و فضا و بالا هستن