1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. یکی از زشت‌ترین خودروهای جهان به موتور 6.4 لیتری V8 توربوی دوقلو ارتقا یافت!

یکی از زشت‌ترین خودروهای جهان به موتور 6.4 لیتری V8 توربوی دوقلو ارتقا یافت!

17 اردیبهشت 1401
  • 0

اگر از علاقه‌مندان خودروهای زشت هستید، پونتیاک آزتک و فیات مولتیپلا را فراموش کنید! لیموزین 1.5 میلیون دلاری «اَزنوم پالادیوم» (Aznom Palladium) را دریابید که به تازگی به پیشرانه قوی تری هم مجهز شده است.

این خودرو در واقع یک پیکاپ بزرگ، با طراحی زمخت است که به یک شاسی بلند بسیار لوکس کماکان زشت تبدیل شده است و اکنون قدرت پیشرانه بیشتری هم پیدا کرده است.

طراحی پالادیوم که بر پایه شاسی اصلاح شده Ram 1500 ute از ایالات متحده ساخته شده، در ایتالیا انجام شده است که مایه تعجب بسیار است، چرا که ایتالیایی ها در طراحی خودرو زبانزد عام و خاص هستند. در حال حاضر قیمت این وسیله نقلیه که به عنوان تجسم «ظرافت» تبلیغ می شود، از 1 میلیون یورو شروع می شود.

ازنوم-پالادیوم-نمای-جلو.webp

طبق گفته سازنده این خودروی سفارشی، یک خریدار اخیراً به این نتیجه رسیده است که موتور استاندارد آن، یعنی موتور 5.7 لیتری V8، برای رفت و آمد روزانه به اندازه کافی قدرتمند نیست و درخواست ارتقای آن را داده است. بنابراین شرکت این موتور را با یک توربو دوقلوی 6.4 لیتری V8 جایگزین کرده است که قابلیت تولید گشتاوری در حدود 1050 نیوتن متر را دارد.

هویت خریداری که درخواست ارتقای موتور را داده، به علاوه هزینه ای که برای ارتقا پرداخت کرده و همچنین زمان تحویل آن همگی نامعلوم هستند.

طبق گزارش‌ها، سالانه تنها 10 نمونه از پالادیوم در ایتالیا تولید می‌شود که هر کدام نیز به درخواست مشتری سفارشی می‌شوند.

در بیانیه‌ای در وب‌سایت این شرکت آمده است: «این خودرو به جز راه‌حل‌های تکنولوژیک، به مجموعه ای از تکنیک‌های ساخت حرفه‌ای نیاز دارد که امروزه تقریباً از بین رفته‌اند، مانند ساخت بدنه خودرو با دست. سازندگان موتور، صافکاران حرفه ای، طراحان و مهندسانی که روی این پروژه کار کرده‌اند، وارثان سنتی میراثی هستند که باعث شهرت خودروهای ایتالیایی در سراسر جهان شده است

البته به نظر می رسد که این شرکت فکر می کند، به صرف ایتالیایی بودن و دست ساز بودن بخش هایی از خودرو جا پای لامبورگینی، فراری و مازراتی گذاشته است، اما باید گفت که هر گردی گردو نیست!

منبع درایو


نظرات