1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار خودرو
  4. الزام 55 قلم لوازم یدکی خودرو به دریافت کد رهگیری

الزام 55 قلم لوازم یدکی خودرو به دریافت کد رهگیری

13 اردیبهشت 1401
  • 0

عضو مبارزه با قاچاق کالا‌های تقلبی گفت: تولید کننده و پخش کننده باید ۵۵ قلم کالای یدکی را با شناسه رهگیری به مصرف کننده عرضه کنند.
حمید محله‌ای گفت:  قاچاق کالاهای ابزارها یدکی زیاد و مشهود است، به همین خاطر این اقلام به درج شناسه رهگیری ملزم شدند. این کالا‌ها دربرگیرنده صفحه کلاج، دیسک کلاج، لنت ترمز، شمع و اقلامی مشابه رادیاتور است. در دو ماه اخیر این فرصت به تولید کننده و عرضه کننده داده می شود، که کالا‌یی در دست عرضه  بدون کد رهگیری نداشته باشند و البته شناسه باید پذیرفتنی باشد.

وی افزود:  تامین کنندگان موظف هستند یک ماه نخست طرح، مشخصه تولید را اخذ و امکان الصاق آن به کالا‌های خود را داشته باشند و اگر کالایی شناسه  تولید نداشته باشد باید طی این ۵۰ روز بر آن کالا شناسه درج شود. اگر کالایی شناسه تولید ندارد عرضه کننده باید با تولید کننده تماس بگیرد و از طریق سامانه این ویژگی را درج کند.

در واردات برخی از کالا‌ها اسناد مربوط به ثبت سفارش و گارانتی قابل تشخیص است، ولی علاوه بر این ما یک شناسه تولید را برای مشخص شدن تقلبی نبودن کالا اضافه کرده ایم. طرح الزام به داشتن کد رهگیری به کل کشور ابلاغ شده که تولید کننده و عرضه کننده ۵۰ روز برای اجرای این طرح فرصت دارند.



نظرات