1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. خودروهایی که راه می روند؛ از تخیل تا واقعیت

خودروهایی که راه می روند؛ از تخیل تا واقعیت

17 اردیبهشت 1401
  • 0

تا به امروز برخی ایده‌هایی که قبلا در فیلم‌های علمی تخیلی به تصویر کشیده شده بودند، به واقعیت تبدیل شده‌اند. حالا شاید ماشین‌هایی که راه می‌روند هم جزوی از این دسته باشند؛ چرا که هیوندای به دنبال سرمایه‌گذاری و بازگشایی یک مرکز تحقیق و توسعه در رابطه با خودروهایی است که قابلیت راه رفتن دارند.

هیوندای تاکنون ایده‌های مختلفی از یک خودرو با قابلیت راه رفتن ارائه کرده که جذابیت‌های زیادی دارند. این خودروها شاید تا سال‌های آینده وارد بازار شوند و به بخش مهمی از پیشرفت بازار خودروها تبدیل شوند.

خودروهای هیوندای با قابلیت راه رفتن

به نقل از منبع مرتبط، کمپانی Hyundai در نظر دارد که «وسایل نقلیه حرکتی غایی» یا به اختصار UMV را در آینده‌ای نه چندان دور روانه بازار کند. این کمپانی چندی پیش اعلام کرد که برای ادامه توسعه این وسایل نقلیه، سرمایه‌گذاری عظیمی را صرف یک مرکز تحقیقاتی می‌کند.

این مرکز توسعه و تحقیق متعلق به UMV، در دانشگاه ایالتی مونتانا در بوزمن واقع خواهد شد. این مرکز با هزینه حدود 20 میلیون دلاری ساخته می‌شود. کمپانی Hyundai اظهار کرده که این مرکز تحقیقاتی جدید با مساحتی حدود 3650 تا 4600 متری احداث خواهد شد.

پس از تکمیل ساخت و ساز این مرکز، پرسنل آن به حدود 50 نفر می‌رسد. شایان ذکر است که مرکز تحقیقاتی جدید این کمپانی کره‌ای تا ماه آینده به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

به هر حال مشخص نیست که این خودروها با قابلیت پیاده‌روی دقیقا چه کاربردی دارند و هدف از توسعه آن‌ها چیست. شاید اصلی‌ترین کاربرد آن‌ها مربوط به زمانی شود که راننده در مکانی گیر کرده باشد و با استفاده از این قابلیت، بتواند از مخمصه بگریزد. در هر صورت شاید خودروهای UMV مشتریان زیادی نداشته باشند و البته جزئیاتی از قیمت آن‌ها نیز فاش نشده است.

منبع top cars


نظرات